کد خبر: ۳۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
شفا آنلاین،رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پزشکان از جمله گروه های خاص جراحی، درآمد بی حساب و کتاب دارند.
به گزارش شفا آنلاین،«حسینعلی شهریاری» روز سه شنبه در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به تبعیض های آشکار بین گروه های پزشکی و پیراپزشکی و پرستاری افزود: برخی گروه های چاقو به دست(جراح )، درآمدهای بیشتر و برخی دیگر درآمدهای کمتر دارند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، پزشکان باسواد، رشته های مادر(رشته داخلی) را انتخاب می کردند، اما پس از انقلاب فرهنگ تغییر کرد و همه پزشکان تلاش می کنند تا رشته های لوکسی مانند چشم پزشکی، ارتوپدی و قلب که درآمدهای بیشتری دارند، انتخاب کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گروه های پزشکی مانند داخلی، اطفال، عفونی و روانپزشکی درآمدهای ناچیزی دارند و اختلاف طبقاتی شدیدی بین پزشکان وجود دارد.

شهریاری افزود: 75 درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل می دهند که درآمد آنان تا اندازه ای ناچیز است که درصد قابل توجهی از آنان به حرفه پزشکی نپرداخته اند و بدنبال حرفه های دیگر رفته اند.

شهریاری گفت: تعرفه های درمانی باید واقعی شود تا فاصله طبقاتی گروه های پزشکی کم شده و به سمت عدالت نسبی دریافتی گروه های پزشکی برویم.



**اختصاص اعتبارهای خوب و پایدار به حوزه سلامت

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: امسال چهار هزار و 800 میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه ها برای نظام سلامت تصویب کرده ایم و منابع در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته اما نگران تدوین نشدن راهنماهای بالینی هستیم.

شهریاری افزود: بسته بیمه پایه تعریف نشده و بسیاری از جراحی ها مانند جراحی آب مروارید جزو بیمه های تکمیلی قرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور یک بیمه پایه و بیمه تکمیلی داریم که لازم است بیمه پایه را مشخص و تکمیل کنیم و مقرر کنیم چه خدماتی در بیمه پایه باید به مردم ارائه شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه دولت باید پول را در بیمه های پایه پرداخت کند، افزود: در ارائه خدمات بیمه پایه باید نظارت مشخص صورت گیرد، از پزشکان مورد اعتماد بر نظارت عمل های جراحی استفاده شود و استانداردهای درمان را مشخص کنیم تا بهره وری در بیمارستان های دولتی ارتقاء یابد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه لازم است اختلاف پرداختی بین گروه های پزشکی اصلاح شود، از پزشکان خواست به جای تجویز آزمایش های بی مورد در خدمات پاراکلینیکی، دانش خود را به کار بسته و با وقت گذاشتن برای بیمار، از به خطر انداختن منابع بیمه ها جلوگیری کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: