کد خبر: ۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
رئیس مرکز سلامت،خانواده،جمعیت و مدارس وزارت بهداشت خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به این که تمامی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه تحت معاینه و بررسی قرار گرفته اند گفت: تقریبأ 11 تا 13 درصد آنها نیازمند معاینات تخصصی ترشناخته شده و 87 تا 89 درصد نيز سالم بودند.

دکتر محمداسماعیل مطلق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع این دانش آموزان بر اساس ماه تولد تحت معاينه قرارگرفتند كه این روند معاینه تا زمان کامل شدن همچنان در مدارس ادامه می یابد.

وی ادامه داد: دانش آموزان نیازمند معاینه مجدد باید از نظر قلب و عروق، بیش فعالی، گوش و چشم تحت بررسی قرار گیرند؛ به این منظور برای آنان پرونده ای تحت عنوان پرونده سلامت تشکیل داده ایم تا با مراجعه به پزشک ؛ خانواده و مدرسه آنها نيز از وضعیت دانش آموز آگاه شوند.

وی با اشاره به این که بوفه های مدارس هم به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در واقع فرد اداره کننده بوفه باید دارای کارت سلامت و مورد تأیید آموزش و پرورش باشد، ضمن این که چه خوراکی هایی در بوفه موجود باشد و چگونگی ظاهر بوفه هم تحت بررسی قرار گرفت.

مطلق به شفا آنلاین گفت: در خصوص پایگاه بهداشتی بوفه و تغذیه از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش و بهداشت تفاهم نامه ای در حال تدوین است كه به زودی تأیید و امضا خواهد شد.

وی با اشاره به این که بر اساس آن تفاهم نامه وظیفه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش مشخص می شود؛ ادامه داد: ما متولی سلامت دانش آموزان هستیم و با اجرای برنامه های پیش رو نظیر مدارس مروج سلامت، از نظر فیزیکی، وضعیت کلاس ها و سرویس های بهداشتی که تحت نظارتمان است در مسیر سلامت آنها نیز گام بر می داریم.

رئیس مرکز سلامت،خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت تأکید کرد: سلامت فرد؛ مراقبت و آموزش با ما مي باشد و آموزش و پروش هم که وظایف خودش را دارد.بنابراين اميدواريم انشالله با این تفاهم نامه در راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان و شاخصه های سلامت با همکاری دو وزارتخانه مذکور گام های مثبت و سازنده ای در سال جاری برداريم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: