به گزارش شفا آنلاین:وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: این نشست توجیهی و تبینی برای شبکه اقدام است یعنی میخواهیم برنامهریزیهای اجرایی مشخص و مدون شود.
وی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام میشود و میدان عمل در استانها، فرمانداریها و دهیاریهاست.
کاظمی با یبان اینکه باید شبکههای شهرستانی و منطقهای برای انجام اقدامات طراحی شده توجیه شوند، افزود: انتظار میرود که مدیران بهصورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه باید شناسایی نقاط هدف در دستور کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول، مدارس کانکسی، سنگی و کلاسهای با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گروههای جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیتهای مردمی، روستایی و خیرین استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در این نهضت به دنبال این هستیم تا ظرفیت خیرین، ظرفیتهای مردمی و گروههای جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت و ساز با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم.
کاظمی با بیان اینکه الگوی جدید در ساخت، تأمین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکردهای جدید این اقدام است، خاطرنشان کرد: گزارشها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود تا نظام ارزیابی عملکرد واقعی شکل بگیرد، در این مسیر نظام گزارشدهی بهصورت هفتهای نیز طراحی میشود.
وی به مستندسازی از روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگسازی و جریانسازی نیازمند مستندسازی هستیم، در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخودار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد.
کاظمی بیان کرد: باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.