کد خبر: ۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 26
شفا آنلاین- عضو انجمن تغذیه ایران گفت: دانش آموزان برای کنترل قند خون خود به خصوص در ساعات مدرسه، باید مصرف صبحانه را جدی بگیرند.

  1. به گزاش شفا آنلاین ،پروین افشار  با اشاره به اینکه وعده صبحانه در بین دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد افزود: مصرف صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد و والدین باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته و از آن غافل نشوند.

وی یادآورشد: متاسفانه برخی والدین به دلایل مختلف نسبت به وعده صبحانه دانش آموز خود بی توجه هستند و این در حالی است که تحقیقات انجام شده اهمیت بالای این وعده غذایی را به اثبات رسانده است.

افشار با تاکید بر اینکه والدین برای زنگ تفریح و میان وعده دانش آموز خود در مدرسه برنامه ریزی صحیح و مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: برای این منظور نان و پنیر، گردو ، میوه ها و مغزها گزینه های خوبی برای خوراکی زنگ های تفریح به شمار می رود.

وی تاکید کرد: بر این اساس خوردن تنقلات پرانرژی و بی خاصیت مانند چیپس، پفک و ساندویج های تهیه شده از سوسیس و کالباس، شکلات، شیرینی، نوشابه های گازدار، آلوچه، یخمک و اسنک و غذاهایی که در شرایط غیربهداشتی تهیه شده اند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: والدین باید فرزند خود را از خرید هر نوع تنقلات از دست فروش ها و مکانهایی که دارای شرایط غیر بهداشتی بوده و ممکن است به انتقال بیماری منجر شود، آگاهسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه دوران مدرسه به دلیل قرار گرفتن دانش آموز در مرحله رشد و یادگیری آنها نقش مهم و تاثیر گذاری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: