کد خبر: ۳۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 23
شفا آنلاین: روش لیزری محدودیتی برای استفاده عموم افراد ندارد، اما باید دانست که این روش بر روی موهای ریز و سفید تاثیر گذار نیست و در افراد بسیار لاغر به دلیل نبود فضای کافی برای پخش گرمای لیزر، بازدهی معمول وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن اعتمادزاده با بیان اینکه موی زاید یک معضل شایع جهانی است و زنان همیشه به دنبال بهترین روش برای رهایی از این مشکل هستند، گفت: مو به دلیل نقش حفاظتی که از بدن دارد، در مقابل از بین رفتن مقاوم است. بنابراین بهترین روش برای از بین بردن دائمی موی زاید بدن، روش لیزری است.

 

وی در ادامه افزود: مو دارای سه دوره رشد، ایستایی و ریزش است که در قسمت‌های مختلف بدن از دوره زمانی متفاوت رشد برخوردار است. روش لیزری تنها بر موهایی که در دوره زمانی رشد هستند، تاثیرگذار است.

 

این متخصص پوست و مو با اشاره مجدد بر این مطلب که تمام موهای بدن در دوره رشد قرار ندارند و این دوره در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است، خاطرنشان کرد: روش لیزری برای از بین بردن دائمی موهای زاید باید 5 تا 8 مرحله تکرار شود تا موهایی که در دوره ایستایی یا ریزش مو قرار دارند به مرحله رشد برسند و تاثیر بپذیرند.

 

اعتماد زاده تاکید کرد: روش لیزری محدودیتی برای استفاده عموم افراد ندارد، اما باید دانست که این روش بر روی موهای ریز و سفید تاثیر گذار نیست و در افراد بسیار لاغر به دلیل نبود فضای کافی برای پخش گرمای لیزر، بازدهی معمول وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه افراد غیرمتخصص از دستگاه‌های لیزری کم توان (که برای اپیلاسیون کاربرد دارد) به عنوان دستگاه از بین برنده دائمی موی زاید استفاده می‌کنند، افزود: استفاده از دستگاه‌های کم توان باعث می‌شود که بیمار با تعداد جلسات بیشتری به امید از بین بردن دائمی مو مراجعه کنند و ازآنجا که نتیجه مناسب را دریافت نمی‌کنند موجب دلسردی و روی آوردن آنها به روش‌های دیگر می‌شود.

 

اعتماد زاده با اشاره به اینکه فصل تابستان زمان مناسب برای لیزر کردن موهای زاید نیست و باید در این فصل بیشتر احتیاط شود، اظهار کرد: تراکم مو، ضخامت مو، رنگ پوست و فصل لیزر کردن از مواردی است که موجب افزایش کیفیت بازدهی روش لیزری است.

 

این متخصص پوست و مو در ادامه افزود: روش لیزری بیماری‌های واگیردار پوستی را انتقال نمی‌دهد، اما می‌تواند باعث تشدید آن شود. بنابراین پرهیز از استفاده از این روش در صورت وجود ضایعات پوستی مانند جوش فعال، زگیل، تب خال و ... الزامی است.

 

وی در پایان تاکید کرد: استفاده از روش لیزری برای از بین بردن دائمی موی زاید باید تنها توسط متخصصان صورت گیرد و انجام این روش نزد غیرمتخصصان توصیه نمی‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: