کد خبر: ۳۵۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 29
نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) درباره میزان استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین پلتفرم است.

شفاآنلاین:عمومی>میزان استفاده ازشبکه اجتماعی در نیمه دوم سال 1401 و بعد از فیلتر آن کاهش یافته بود، اما دوباره روند افزایشی به خود گرفته است. نیمی از کاربران در این نظر سنجی اعلام کرده‌اند از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:تلگرام دومین پیام‌رسان محبوب در میان ایرانی‌هاست. این جایگاه طی چهار سال گذشته در اختیار واتس‌اپ بود، اما فیلتر این پیام‌رسان در سال 1401 موجب شد تا تلگرام دوباره محبوب‌تر شود.

41.4 درصد مردان و 37.1 درصد زنان از این پیام رسان استفاده می‌کنند. میزان استفاده از واتس‌اپ در میان مردان و زنان نیز یکسان و 33 درصد است.

اینستاگرام، محبوب‌ترین پلتفرم در میان نسل Z است. نزدیک به دو سوم آنها اعلام کرده‌اند از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. نیمی از آنها نیز کاربر تلگرام هستند.

واتس‌اپ نیز محبوب‌ترین پیام‌رسان در نزد افراد بالای 50 سال است. به نظر می‌رسد سادگی استفاده و محیط کاربری واتس‌اپ موجب شده تا افراد با سن بالا، بیشتر از آن استفاده کنند.

رقبت کم به استفاده از  پیام‌رسان‌های ایرانی

ایتا و روبیکا نیز همچنان پراستفاده‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی هستند که تقریباً میزان استفاده از آنها یکسان است. نکته جالب توجه این است که ایتا و روبیکا در میان زنان، محبوب‌تر از مردان هستند.

34 درصد زنان اعلام کرده‌اند از ایتا و 30 درصد نیز اعلام کرده‌اند از روبیکا استفاده می‌کنند. 24 درصد مردان نیز کاربر ایتا و 27 درصد هم کاربر روبیکا هستند.

روبیکا

نظرسنجی ایسپا با مصاحبه 3990 نفر در روزهای 20 تا 24 شهریورماه 1403 انجام شده است. این نظرسنجی ایرانیان بالای 18 سال ساکن در مناطق روستایی و شهری را شامل می‌شود و براساس آن، 82.2 درصد ایرانیان دست‌کم از یکی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

شبکه اجتماعی

 

اینستاگرام

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: