کد خبر: ۳۵۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 27
بیش از ۱۳۰ نفر از مبتلایان به بیماری تب دنگی، سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند و در آنجا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شفاآنلاین:سلامت>معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب دنگی در کشور خبر داد. بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به این بیماری به ۱۹۳ نفر رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به روند افزایش تدریجی این بیماری، اعلام کرد که از هفته گذشته تاکنون ۴ مورد جدید به موارد ابتلا اضافه شده است. این افزایش نشان می‌دهد که اگرچه فعالیت پشه آئدس، ناقل بیماری تب دنگی، در هفته‌های اخیر کاهش یافته، اما همچنان در برخی مناطق کشور وجود دارد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد که تاکنون هیچ استانی به صورت گسترده درگیر بیماری تب دنگی نشده است و تنها شهرستان چابهار به عنوان کانون اصلی شیوع این بیماری شناسایی شده است. البته در برخی شهرستان‌های دیگر نیز پشه آئدس مشاهده شده است، اما خوشبختانه شیوع گسترده‌ای در این مناطق گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه گزش پشه آئدس کشنده نیست، خاطرنشان کرد که از ابتدای سال تاکنون تنها یک مورد فوتی ناشی از بیماری تب دنگی در کشور ثبت شده است. همچنین، بیش از ۱۳۰ نفر از مبتلایان به این بیماری، سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند و در آنجا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: