کد خبر: ۳۵۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 26
بررسی وضعیت هزینه‌کرد خانوار‌ها نشان می‌دهد در شهرها، استان تهران با متوسط هزینه ۳۳۰ میلیون تومانی، گران‌ترین استان برای زندگی در سال گذشته بوده است.
شفاآنلاین:اقتصاد>طبق داده‌های مرکز آمار، استان تهران بیشترین متوسط هزینه سالانه در نقاط شهری را به خود اختصاص داد. بالاترین رقم هزینه سالانه در روستا‌ها نیز به بوشهر رسید. مرکز آمار ایران چندی پیش گزارش نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد و در آن ارقام درآمد و هزینه خانوار‌های شهری و روستایی را در سالی که گذشت مورد بررسی قرار داد. در بخشی از این گزارش، مرکز آمار داده‌های درآمد و هزینه خانوار‌ها به تفکیک هر استان را نیز بررسی کرده که بر اساس آن، شهرنشینان در استان تهران بیشترین هزینه و درآمد را در سال گذشته داشتند.

به گزارش شفا آنلاین:در روستاها، اما بیشترین درآمد سالانه به مازندرانی‌ها رسید و روستاییان بوشهر، بیشترین هزینه سالانه را رقم زدند. بررسی وضعیت هزینه‌کرد خانوار‌ها نشان می‌دهد در شهرها، استان تهران با متوسط هزینه ۳۳۰ میلیون تومانی، گران‌ترین استان برای زندگی در سال گذشته بوده است. استان‌های فارس و البرز نیز با متوسط هزینه به‌ترتیب ۲۲۸ میلیون تومان و ۲۱۶ میلیون تومان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: