کد خبر: ۳۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 25
نوجوانان بخش کوچک اما رو به رشدی از مرگ و میر کلی ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده را تشکیل می دهند.
شفاآنلاین:جامعه>مرگ و میر نوجوانان در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر اکنون سومین علت اصلی مرگ و میر در کودکان زیر 19 سال است.نوجوانان بیشتر در معرض خطر مصرف قرص های تقلبی خطرناکی هستند که شبیه Xanax، Adderall یا OxyContin هستند.
به گزارش شفا آنلاین:شایع ترین مانع برای مدیریت OUD نوجوان عدم غربالگری، شناسایی و درمان سالانه است.
Drug Enforcement Administration
آن میلگرام، مدیر DEA
منبع: اداره مبارزه با مواد مخدر

اگرچه اخیراً خبر بسیار خوبی را گزارش کردم مبنی بر اینکه مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی تقریباً در همه ایالت های ایالات متحده به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما ما هنوز بیش از 100000 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال داریم. تعداد مرگ و میر در میان نوجوانان و جوانان، به ویژه جوانانی که از قرص های تقلبی استفاده می کنند، همچنان یک نگرانی عمده است. آن میلگرام، مدیر DEA، در 60 دقیقه در 22 سپتامبر 2024، گفت که ایالات متحده "یک نسل” را به خاطر فنتانیل از دست می دهد. او همچنین کمپین پیشگیری DEA "One Pill Can Kill” را توصیف کرد.

نوجوانان بخش کوچک اما رو به رشدی از مرگ و میر کلی ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده را تشکیل می دهند. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، نوجوانان 15 تا 19 ساله در سال 2021 حدود 1146 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و حدود 77 درصد آن مربوط به فنتانیل است. مصرف بیش از حد مواد مخدر در حال حاضر سومین علت مرگ و میر در کودکان زیر 19 سال است. در حالی که نوجوانان کمتر از 2 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد را در تمام گروه های سنی تشکیل می دهند، افزایش مرگ و میر ناشی از فنتانیل در میان آنها افزایش یافته است. این گروه سنی قابل توجه است. این افزایش خطرات ناشی از قرص‌های تقلبی حاوی فنتانیل را منعکس می‌کند، که به طور نامتناسبی بر جمعیت جوان‌تر که دارو خریداری می‌کنند از طریق رسانه های اجتماعی یا دیگر پلتفرم های آنلاین. گسترش قرص های تقلبی بازار مواد مخدر غیرقانونی را پیچیده کرده و به این مرگ و میرها کمک می کند. علاوه بر فنتانیل، قرص‌های تقلبی ممکن است حاوی داروهای غیرقانونی دیگری باشند.

"یک چهارم از مرگ و میرهای نوجوانان شواهدی مبنی بر استفاده از قرص های تقلبی داشتند، و قرص های تقلبی به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی برای نوجوانان عرضه می شوند. لورن تانز، دانشمند ارشد بخش پیشگیری از مصرف بیش از حد در CDC، گفت: حتی اگر مصرف کننده زنده بماند، اغلب از قرص های تقلبی برای شروع مصرف مواد مخدر استفاده می شود. "بیشتر مرگ و میرها در خانه ای رخ می دهد که متوفی در آن زندگی می کند و حدود دو سوم افرادی را در نزدیکی خود داشتند که به طور بالقوه می توانست برای جلوگیری از مصرف بیش از حد دارو مداخله کند.”

CDC
لورن تانز، دانشمند ارشد CDC
منبع: CDC

نقش اینترنت و رسانه های اجتماعی

اینترنت علاقه به نوجوانان را برمی انگیزد و بازاری را برای دستیابی به داروها و قرص های غیرقانونی برای نوجوانان فراهم می کند. محققان دریافته‌اند که دیدن پست رسانه‌های اجتماعی درباره مواد مخدر/الکل در 12 ماه گذشته به طور قابل توجهی با شانس بیشتری همراه بوده است. استفاده از الکل، حشیش، سیگارهای الکترونیکی و چندین ماده. علاوه بر این، تعداد سایت‌های رسانه‌های اجتماعی که تا به حال استفاده شده‌اند به طور قابل توجهی با شانس بالاتری برای استفاده از حشیش، سیگار، سیگار الکترونیکی و چندین ماده مرتبط است.

متاسفانه واقعی است که بچه‌ها اغلب قرص‌های تقلبی حاوی فنتانیل را از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت، اینستاگرام و تیک‌توک می‌خرند. قاچاقچیان مواد مخدر از این پلتفرم‌ها برای بازاریابی قرص‌های تقلبی استفاده می‌کنند که شبیه داروهای تجویزی قانونی مانند OxyContin، Adderall یا Xanax، اما در عوض مقادیر کشنده فنتانیل هستند. تراکنش‌ها اغلب از طریق پیام‌های خصوصی انجام می‌شوند و ردیابی را برای DEA و سایر مقامات سخت‌تر می‌کنند.

بیشتر از آن میلگرام از DEA

میلگرام تاکید کرده است که فنتانیل موجود در قرص‌های تقلبی یکی از قاتل‌های اصلی جوانان در ایالات متحده است. میلگرام استرس که بر هر جامعه ای در کشور تأثیر می گذارد و به بحران ویرانگر مواد مخدر کمک می کند. این بحران قرص های تقلبی دلیل کمپین پیشگیری گسترده تر DEA، "یک قرص می تواند بکشد” است. این کمپین تلاش می‌کند به همه یادآوری کند که فنتانیل کشنده است و معمولاً به قرص‌هایی که شبیه داروهای تجویزی هستند اضافه می‌شود.

DEA بر توقیف میلیون‌ها قرص فنتانیل متمرکز شده است که عملیات کارتل را مختل می‌کند. آنها کارتل های مواد مخدر مکزیکی، به ویژه کارتل سینالوآ و کارتل نسل جدید Jalisco را هدف قرار داده اند که مسئول مصرف فنتانیل عمدتاً ساخت چین و ساخت قرص های کشنده هستند.

اصول

  • چه چیزی در دوران نوجوانی تغییر می‌کند؟
  • درمانگری برای حمایت از کودکان و نوجوانان پیدا کنید الف>

متخصص اطفال ناآماده

مسئله مهم دیگر این است که اکثر پزشکان اطفال برای صحبت در مورد مصرف مواد مخدر، به ویژه مواد افیونی، آمادگی ندارند. به نظر می رسد پزشکان اطفال از نظر دانش و توانایی خود در غربالگری سالانه نوجوانان از نظر مواد مخدر به خوبی از سایر پزشکان عقب هستند. غربالگری نوجوانان به صورت سالانه یا در طول ویزیت های مراقبت بهداشتی ضروری است. این روند را عادی می کند و ردیابی تغییرات را در طول زمان آسان تر می کند. بهترین شیوه ها بر ارتباطات مؤثر، محرمانه بودن و استفاده از ابزارهای غربالگری معتبر تأکید دارند. حتی ممکن است غربالگری مکرر برای نوجوانان دارای عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی سوء مصرف مواد، مشکلات سلامت روان یا مشکلات رفتاری. پرسیدن «درباره استفاده دوستانتان از مواد به من بگویید» می‌تواند به آسان شدن سؤالات خاص‌تر کمک کند.

محققان در Mass General، دانشکده پزشکی ییل، و آکادمی اطفال آمریکا تجزیه و تحلیل شدند نتایج حاصل از 474 پاسخ دهنده به یک نظرسنجی ملی از پزشکان مراقبت های اولیه اطفال که نوجوانان را درمان می کنند. این تیم دریافت که در حالی که اکثر پزشکان اطفال (94 درصد) به شدت موافق هستند که مسئولیت آن ها شناسایی اختلالات مصرف مواد در بیماران نوجوان است، کمتر از نیمی (48 درصد) احساس آمادگی می کردند تا به نوجوانان در مورد مواد افیونی مشاوره دهند، بسیار کمتر از کسانی که احساس آمادگی برای مشاوره داشتند. نوجوانان در مورد استفاده از الکل (87 درصد)، حشیش (82 درصد)، یا استفاده از سیگار الکترونیکی (80 درصد).


چرا زمان سریعتر حرکت می کند ما پیرتر می شویم؟

علاوه بر این، اگرچه تقریباً یک چهارم پزشکان اطفال گزارش دادند که نوجوانی مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی (OUD) تشخیص داده شده است، تنها 5 درصد از آنها درمان OUD را تجویز کرده اند داروهای مانند بوپرنورفین یا نالترکسون، استانداردهای مراقبت توصیه شده توسط آکادمی آمریکایی می پردازد. اطفال. به خوبی ثابت شده است که شرایط سلامت روان، از جمله اختلالات مصرف مواد (SUDs)، با مرگ و میر زودرس مرتبط است و تشخیص زودهنگام زندگی را نجات می دهد. شروع مصرف مواد در اوایل نوجوانی نیز با پیشرفت بعدی مصرف مواد و اختلالات سلامت روان همراه است. پزشکان اطفال و مطب آنها این شانس را دارند که نوجوانان را از نظر مصرف مواد غربالگری کنند، سیگار کشیدن و مصرف الکل، که در تشخیص اولیه سوء مصرف مواد و ارائه مداخلات به موقع بسیار مهم است.

به گفته دیپا کامنگا، MD، MHS از Yale، «معمول‌ترین مانع برای مدیریت OUD فقدان پرسنل آموزش‌دیده و خدمات پشتیبانی بهداشت رفتاری در بخش‌های اطفال بود.

خلاصه

نوجوانان اغلب ناخواسته مصرف کننده فنتانیل هستند و قرص های تقلبی حاوی فنتانیل را خریداری و مصرف می کنند. نوجوانانی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند معمولاً توسط متخصص اطفال تشخیص داده نمی‌شوند، زیرا اغلب از مشکلات آنها بی‌اطلاع هستند، در مورد آنها سؤال نمی‌کنند و نمی‌دانند در صورت شناسایی SUD چه باید بکنند. سایر پزشکان متخصص در طول این بحران مرگ مواد افیونی به سرعت عمل کرده اند و پزشکان اطفال باید بهتر عمل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: