کد خبر: ۳۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 22
واژن یک کانال عضلانی و بسیار کشسان در بدن خانم هاست که از یک سمت به بیرون بدن و فرج باز می شود و از سمت دیگر به گردن رحم یا همان دهانه رحم می رسد .
شفاآنلاین:سلامت>امروزه به دلیل اهمیت رابطه جنسی در تحکیم بنیان خانواده و تبدیل وضعیت سکس در خانم ها از وظیفه زناشویی به انجام یک کار لذت بخش ، توجه بیشتری به اندام تناسلی می شود و سوالات پر تکراری نظیر این که آیا چاقی موجب گشادی واژن میشود مطرح می گردد. برای برسی این موضوع باید بگویم که هر عاملی که در استحکام عضلات بدن نقش منفی داشته باشد می تواند باعث بروز احساس شلی و گشادی در واژن شود .

به گزارش شفا آنلاین:چاقی و میزان چربی بدن نقشی در تنگ یا گشاد شدن واژن ندارد بلکه اثر اضافه وزن و چاقی بر عضلات بدن به ویژه عضلات کف لگن باعث بروز این احساس می گردد .

این امر تحت تاثیر عوامل مختلف دیگری قرار می گیرد که در ادامه راجع به تعدادی از آن ها صحبت می کنیم.

آناتومی واژن:

واژن یک کانال عضلانی و بسیار کشسان در بدن خانم هاست که از یک سمت به بیرون بدن و فرج باز می شود و از سمت دیگر به گردن رحم یا همان دهانه رحم می رسد .

از نظر کشسانی واژن می تواند یک تامپون را درون خود نگه دارد و در مقابل یک نوزاد را از مسیر خود عبور دهد .در واقع واژن یک گذرگاه عضلانی است که در طول رابطه جنسی، قاعدگی ، بارداری و زایمان نقش مهمی دارد.

واژن عضو بسیار مهمی در خانمها می باشد انقدر که می تواند نقش مهمی در انتقال بیماری داشته باشد برای این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله انتقال ایدز از طریق ترشحات واژن را حتما مطالعه کنید

چاقی و عوامل تاثیرگذار بر گشادی واژن

مرور علت های دخیل بر باز شدن واژن می تواند نکته مهمی بر کنترل و درمان ان برای افرادی که این موضوع آنها را نگران می کند باشد .اما نمی توان این موضوع را تنها به یک مورد ربط داد و پیشنهاد ما این است در این مورد با پزشک زنان و زایمان حتما مشاوره داشته باشید تا با استفاده از معاینه نظر علمی خود را بدهد

امکا از جمله عواملی که بر گشادی وازن تاثیر گذار هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد

ژنتیک

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سایز واژن است . در بعضی افراد به طور ژنتیکی عضلات محکم ترند و برعکس در تعدادی از خانم ها عضلات نرم ترند و این تفاوت باعث بروز حالت های مختلف واژن می شود

بیشتر بخوانید  آیا خال خودش از بین میرود؟
 

زایمان طبیعی و گشادی واژن

بعضی از خانم ها که زایمان طبیعی دارند ممکن است متوجه تغییراتی مثل شلی یا خشکی در ناحیه واژن خود شوند. بر اساس مطالعات انجام شده این امری کاملا طبیعی است. واژن خانم ها در حدود چند روز بعد از تولد سفت تر می شود و در عرض 6 ماه بعد از انجام زایمان طبیعی تا حدودی به شکل قبل باز میگردد. اگرچه ظاهر واژن کاملا مشابه قبل نخواهد بود.

بارداری

مسئله بارداری صرف نظر از روش انجام زایمان (چه زایمان طبیعی و چه زایمان سزارین) به دلیل تحمل وزن جنین ،جفت و مایع آمنیوتیک در طی 9 ماه حاملگی عضلات واژن و کف لگن را تحت تاثیر قرار می دهد و این شل شدن عضلات کف لگن منجر به بروز احساس شلی در واژن می شود.
سن

سن

از عوامل بسیار مهم است . بدیهی است هر چه سن بالاتر رود عضلات شل تر می شوند و عضلات کف لگن و واژن از این قاعده مستثنی نیستند. بعد از سن 45 تا 50 سالگی که یائسگی اتفاق می افتد به دلیل کاهش هورمون استروژن خانم ها ممکن است علاوه بر احساس شلی، احساس خشکی در واژن را نیز تجربه کنند

تغذیه

رژیم های غذایی فاقد پروتئین می تواند تاثیر نامطلوبی بر همه عضلات بدن از جمله عضلات کف لگن و واژن داشته باشد. به طور عامیانه می توان گفت افرادی که در رژیم غذایی خود از پروتئین های حیوانی مثل گوشت و مرغ استفاده نمی کنند عموما عضلاتی با استحکام و کشسانی کمتر دارند.

بنابراین بر سایز و اندازه واژن عوامل مهمتری نسبت به چاقی تاثیر گذار هستند . امروزه با توجه به اهمیت این موضوع و شناخت آناتومی بدن خود و همچنین آموزش راهکار های خانگی که در ادامه به بحث می پردازیم می توان از شل شدن واژن تا حدود زیادی جلوگیری کرد .

جلوگیری از گشادی واژن در اثر چاقی

1-ایجاد انقباض در عضلات کف لگن در هنگام استرس: برای توضیح این بخش باید بگویم منظور استرس ،استرس های روانی نمی باشد بلکه استرس های فیزیکی مثل عطسه ، سرفه و بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین است که ضروری است حتما در حین این استرس ها ، عضلات کف لگن را کاملا منقبض کنیم.

بیشتر بخوانید  امیکرون چند روز طول می کشد؟
 

2-تغذیه مناسب: لازم است در رژیم غذایی روزانه خود حتما مصرف پروتئین ها به ویژه پروتئین های حیوانی نظیر گوشت، مرغ و ماهی را مد نظر قرار دهیم . زیرا پروتئین ها کمک شایانی به حفظ ساختار و استحکام عضلات بدن می کند. بدین ترتیب عضلات کف لگن و واژن استحکام خود را حفظ کرده و از شل شدن واژن جلوگیری می کند.

3-انجام تمرینات ورزشی کگل: کگل دسته ای از تمرینات ورزشی است که برای تقویت عضلات کف لگن و واژن استفاده می شود . انجام این تمرینات در طول زندگی یک خانم به ویژه در دوران بارداری و پس از زایمان کمک بسیار زیادی به حفظ استحکام عضلات کف لگن ، جلوگیری از شل شدن واژن و همچنین جلوگیری از بروز افتادگی هایی مثل افتادگی مثانه یا روده می شود.

در نهایت می توان نتیجه گیری کرد وزن خانمها نمی تواند تاثیری روی تنگی یا گشادی واژن داشته باشد و این مسئله به عوامل دیگه ای بستگی دارد که در بالا به طور کامل به آن پرداختیم

از طرف دیگر موضوع بسیار مهم می تواند در مورد کوچک بودن آلت مرد و در نتیجه عدم تناسب بین آلت مردانه و واژن زن باشد که این موضوع موجب گردد که به اشتباه تعبیر بر گشاد بودن واژن گردد

آیا چاقی باعث تنگی واژن می شود؟

امیدواریم با مطالعه مطالب بالا تا قسمت زیادی این سوال برای شما برطرف شده باشد اما اگر می خواهید بدانید نقطه مقابل این موضوع به چه صورت است یعنی چاقی باعث تنگی واژن می شود باید بدانید که چاق شدن دلیلی برای تنگ شدن واژن در زنان نمی باشد  و به طور کلی چاقی را نمی توان باعث تنگی واژن دانست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: