کد خبر: ۳۵۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 22
برای کنترل بیماری‌هایی مثل تنبلی تخمدان و چاقی لازم است که در روز حدود ۳۰ دقیقه تحرک داشته باشید و مرتبا به پزشک مراجعه نمایید.
شفاآنلاین:سلامت>تنبلی تخمدان و چاقی کاملا با هم در ارتباط هستند. زمانی که یک فرد دچار اضافه وزن می‌شود، چربی‌های بدن این فرد اطراف تخمدان را احاطه می‌کنند و فرآیند تخمک گذاری را تضعیف می‌نمایند. جوش، آکنه، ریزش مو و رشد موهای زائد مهم‌ترین علامت‌هایی هستند که از وجود تنبلی تخمدان خبر می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین:البته باید توجه داشت که همه افراد چاق لزوما به تنبلی تخمدان دچار نیستند. این مشکل یک مشکل خاص است و در برخی از افراد دیده می‌شود. خوشبختانه زمانی که چربی‌های اطراف تخمدان‌ها از بین بروند و فرد کاهش وزن پیدا کند، می‌تواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به تنبلی تخمدان را نیز از بین ببرد.

وجود تنبلی تخمدان و چاقی برای بدن خطر دارد. به همین دلیل، خیلی از افراد به فکر کاهش وزن می‌افتند اما با راهکارهای آن آشنایی ندارند.  کاهش وزن افزون بر این که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و سرطان و … را کاهش دهد، احساس بهتری را هم در شما ایجاد خواهد کرد.‌ اگر شما حتی ۱۰ درصد از وزن خود را هم کم کنید، می‌توانید چرخه قاعدگی را به حالت طبیعی خود باز گردانید. ناگفته نماند که کاهش وزن حتی حساسیت بدن به ترشح انسولین را از بین خواهد برد و میزان انسولین در جریان خون را کنترل خواهد کرد.

پزشکان معمولا برای درمان سندرم پلی کیستیک و از بین بردن تنبلی تخمدان و چاقی دارو تجویز می‌کنند. اما تنبلی تخمدان چیزی نیست که به صورت قطعی با دارو درمان شود. شما تنها می‌توانید علائم این بیماری را کاهش دهید و سلامت جسمانی خود را بالا ببرید.

علاوه بر مصرف دارو، پزشک زنان به شما توصیه می‌کند که سبک زندگی خود را تغییر دهید و عادت‌های غذایی خود را نیز اصلاح کنید تا وزنتان کاهش یابد. مهم‌ترین اقدامات جهت اصلاح عادات عبارتند از:

 در رژیم غذایی خود سبزیجات و میوه و موادی که دارای پروتئین و سبوس هستند را جای دهید. به جای این که در سه وعده غذایی خود مقدار زیادی غذا بخورید، آن را به چهار یا شش وعده تقسیم کنید اما غذای کمتری بخورید.

جالب است بدانید مصرف سیگار هم باعث تنبلی تخمدان و چاقی به صورت همزمان خواهد شد. پس اگر به سیگار اعتیاد دارید، عادت خود را ترک کنید. بدین منظور می‌توانید در برنامه‌های مختلفی که شما را در ترک سیگار یاری می‌کنند شرکت نمایید.

از مصرف غذاهای پرچرب و مواد غذایی که حاوی مقادیر زیادی از قند هستند خودداری نمایید.

برای کنترل بیماری‌هایی مثل تنبلی تخمدان و چاقی لازم است که در روز حدود ۳۰ دقیقه تحرک داشته باشید و مرتبا به پزشک مراجعه نمایید.

 افراد چاق لزوما به تنبلی تخمدان مبتلا نیستند اما ممکن است چربی اطراف تخمدان باعث جلوگیری از تحریک تخمدان شود. پس تخمک گذاری به تعویق می‌افتد و سندرم پلی کیستیک ایجاد می‌شود. استفاده از رژیم غذایی درست که سرشار از فیبر و سبزیجات و … است، برای کاهش وزن بسیار اهمیت دارد.

تغییر سبک زندگی و مصرف دارو نیز راهکارهایی توصیه شده برای کاهش وزن و از بین بردن سندرم پلی کیستیک هستند. شما می‌توانید با کمک یک پزشک ماهر راهکارهای درمانی را پیش ببرید تا از مشکلات جدی‌تری همچون ناباروری جلوگیری کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: