کد خبر: ۳۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 23
شفا آنلاین- پدر علم نفرولوژی کشور گفت: قانون نظام پزشکی باید طوری نوشته شود که به فرد ارتباط داده نشود، یعنی هر پزشکی که براي خدمت به جامعه پزشكي انتخاب می شود مجبور به کار درزمینه پیشبرد اهداف متعالي سازمان باشد.
دکتر بهروز برومند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: البته من به برخی از بندهای قانون نظام پزشکی نظیر ماده دوم بند الف که نوشته شده" تلاش‌ در جهت‌ تحقق‌ بخشیدن‌ به‌ ارزشهای‌ عالیه‌ اسلامی‌ در کلیه‌ امور پزشکی" نیز انتقاد دارم.


وی خاطرنشان کرد: زیرا به نظرمي رسد سازمان نظام پزشکی صلاحیت این کار را ندارد. از همین جاست که نشان مي دهد این سازمان به جای وظایف خود به کارهای دیگركه درحيطه وظايفش نيست می پردازد.حال آنكه این مهم از خدمات موسسات علمی- شرعی ( مانند حوزه ها و مراجع تقلید) است نه سازمان نظام پزشکی.

نخستین سرپرست مرکز دیالیز و پیوند کشور ادامه داد: آنچه در گذشته موفقیت سازمان نظام پزشکی را کمرنگ نمود، پرداختن به کارهایی بود که در صلاحیت نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش بود که باید به بهترین شکل توسط دانشگاه ها نیز صورت گیرد.

وی یادآور شد: به طور قطع سازمان نظام پزشکی باید برای سازمان برنامه ریزی کند و برای پیشبرد جامعه پزشکی و منزه کردن آن از هرنوع حاشيه و دفاع از حقوق پزشکان و بیماران تلاش نمايد.

به گفته پروفسور برومند، سازمان نظام پزشکی باید بر ضوابط کار پزشکی دخالت و استقلال کامل قضایی داشته باشد.

پدر علم نفرولوژی کشور تأکید کرد: اگر سازمان نظام پزشکی سازمانی با استقلال کامل باشد با کمک دولت می تواند نظرات سازنده ای درراستاي پيشبرد اهداف عاليه اش ارائه دهد.

عضو اسبق هئیت مدیره دوره های اول و دوم سازمان مرکزی نظام پزشکی درپايان گفت:معتقدم انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی نباید بر مبنای گزینش همگانی( مانند نحوه انتخاب رئیس جمهور) باشد. بلکه باید نمایندگان جامعه پزشکی با بررسی همه جانبه؛ شایسته ترین گزینه را برگزینند که در برابر آنان، جامعه و جامعه پزشکی مسوول باشد و استقلال سازمان نظام پزشکی را نيزحفظ نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: