کد خبر: ۳۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 31
یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد ویتامین ای (E) احتمال ابتلا به بیماری درماتیت آتوپیک جلوگیری می‌کند.
شفاآنلاین:سلامت>درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن پوستی است که با خشکی، خارش و التهاب پوست مشخص می‌شود. این بیماری معمولاً با خشکی شدید پوست، قرمزی، ترشحات زرد یا مایل به سفید، ترک‌های خشک و خارش‌های مداوم همراه است. علت بروز این بیماری به عوامل ژنتیکی، محیطی و اضافه شدن عفونت‌های پوستی و آلرژی‌ها برمی‌گردد.

به گزارش شفا آنلاین:سیکینگ وانگ (Siqing Wang) از دانشگاه پزشکی پکن چین و همکارانش با استفاده از روش تصادفی‌سازی مندلی رابطه علت و معلولی بین مصرف ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی (ویتامین سی، ویتامین ای، کاروتِن و رِتینول) و درماتیت آتوپیک را بررسی کردند.

روش تصادفی‌سازی مندلی نسل جدیدی در روش تحلیل آماری است که از تغییرات ژنتیکی به‌عنوان متغیرهای ابزاری در داده‌های حاصل از مطالعات غیرتجربی به‌منظور ارزیابی و برآورد تاثیرات عِلّی عوامل خطر استفاده می‌کند.

پژوهشگران متوجه یک رابطه عِلّی بین مصرف ویتامین ای و درماتیت آتوپیک شدند و میان سه ویتامین دیگر و بیماری یادشده چنین رابطه‌ای نیافتند.

پژوهشگران می‌گویند: گنجاندن ویتامین ای در رژیم غذایی احتمالاً خطر ابتلا به درماتیت آتوپیک را کاهش می‌دهد. برعکس، به نظر نمی‌رسد مصرف ویتامین سی، رِتینول و کاروتِن ارتباطی با درماتیت آتوپیک داشته باشد.

به گفته آنان مصرف ویتامین ای احتمالاً از درماتیت آتوپیک جلوگیری کند؛ اما مصرف ویتامین‌های حاوی آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری یا درمان درماتیت آتوپیک لازم نیست.

حاصل این پژوهش به تازگی در مجله برخط پژوهش و فناوری پوست (Skin Research & Technology) منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: