کد خبر: ۳۴۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 31
سوء استفاده جنسی می تواند به احساس خوب بودن روزانه و احساس ارزشمندی و عزت نفس شما آسیب برساند. ممکن است خودتان را غیرقابل دوست داشتن قضاوت کنید.

شفاآنلاین:جامعه>بیشتر روایت‌ها در مورد سوء استفاده جنسی با آمار شروع می‌شوند، شاید برای اینکه نشان دهند مشکل چقدر جدی است. صحبت در مورد حقایق آماری نیز (ناخواسته) راهی برای به حداقل رساندن احساساتی است که موضوع می تواند برای مردم ایجاد کند. فکر کردن به اعداد و ارقام آسان تر از این است که به کودکان آسیب دیده باشند، به ویژه از نظر جنسی. اما ما باید آشکارا در مورد سوء استفاده جنسی صحبت کنیم تا به مردم کمک کنیم تا درمان مورد نیاز و شایسته را دریافت کنند. تمرکز مهم افرادی است که به دلیل آزار جنسی دوران کودکی رنج می‌برند و رنج می‌برند و برای درمان و بهبودی دست دراز نکرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از بازماندگان به دنبال درمان نمی روند زیرا نمی خواهند به آنچه اتفاق افتاده فکر کنند. فکر کردن در مورد کودک آزاری گذشته می تواند باعث وحشت، ترس، خشم و شرم شود. احساسات می توانند طاقت فرسا باشند. اگر شما یک بازمانده هستید، ممکن است به نوعی خود را سرزنش کنید، یا فقط می خواهید جلوی اتفاقات را بگیرید و به قول یک مشتری، "فقط عادی باشید.” دستیابی به درمان به معنای گفتن به کسی است، و برای بسیاری، این گام بزرگی است که غیرقابل انجام به نظر می رسد.

اگر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید، مثل این است که شخصی احساس امنیت شما را دزدیده است. به جای اینکه کودکی نترس باشی و با این تصور که آسیب ناپذیری دنیا را بگردی، یاد گرفتی که دنیا و مردم در آن امن نیستند. شما نمی توانید به آنها اعتماد کنید که از شما محافظت کنند، حتی به آنها نه به شما صدمه بزند چقدر احساس تنهایی می کردی و هنوز هم احساس می کنی. صحبت کردن در مورد آن با کسی می تواند وحشتناک به نظر برسد. برای برخی، شرم بیش از حد (بی سزاوار) وجود دارد.

آیا تا به حال آنقدر به کسی اعتماد کرده اید که به او بگویید در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اید؟ بسیاری از بزرگسالان این کار را نکرده اند. بسیاری از آنها بهبود نیافته اند و هنوز هم رنج می برند. بیایید آن شرم نالایق را کنار بگذاریم و به هر فردی کمک کنیم تا ارزش خود را بازگرداند و زندگی خود را به طور کامل زندگی کند. بهبودی به دلایل زیادی مهم است. اگر به دنبال درمان هستید، در اینجا چند دلیل کلیدی برای اهمیت درمان آورده شده است:

۱. ترومای درمان نشده می تواند در طول زمان بدتر شود. این می تواند منجر به اختلالات سلامت روان مانند PTSD، اضطراب، افسردگی و حتی افکار خودکشی شود. همچنین می تواند سلامت جسمانی شما را به روش های جدی تحت تاثیر قرار دهد.

۲. سوء استفاده جنسی می تواند به احساس خوب بودن روزانه و احساس ارزشمندی و عزت نفس شما آسیب برساند. ممکن است خودتان را غیرقابل دوست داشتن قضاوت کنید. ممکن است با صمیمیت، اعتماد و روابط دست و پنجه نرم کنید. درمان می‌تواند به بازسازی حس هویت سالم، بهبود روابط و کمک به شما کمک کند تا ارتباط صمیمانه‌تری داشته باشید.

۳. برای مقابله با تروما و تأثیر سوء استفاده جنسی، افراد ممکن است از رفتارهای مقابله ای مخرب مانند سوء مصرف مواد، گوشه گیری، رفتارهای اجباری یا آسیب رساندن به خود استفاده کنند. گاهی اوقات افرادی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند در بزرگسالی در روابط آزاردهنده باقی می مانند یا تبدیل به آزارگر می شوند و این الگو را با فرزندان خود تکرار می کنند. با درمان، می‌توانید روش‌های سالمی برای مقابله و تعیین حد و مرزهایی برای حفظ امنیت خود و داشتن والدینی سالم بیاموزید.

۴. درمان می تواند شما را از مراقبت مداوم، واکنش بیش از حد، داشتن فلاش بک و ترس از زندگی کامل تسکین دهد. درمان راهی برای پیشرفت است.

اگر آماده هستید که به سراغ درمان بروید، گزینه‌های مختلفی برای درمان وجود دارد. حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم یک گزینه است و می تواند برای کودکان و همچنین بزرگسالان موثر باشد. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، و درمان های تروما که با تمرکز بر رفتار دیالکتیکی توسعه یافته اند، گزینه هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند، و یوگای آگاه از تروما می تواند مکمل مفیدی برای درمان تروما باشد.

می توانید شفا دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: