کد خبر: ۳۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
تخم کتان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و چربی سالم است که برای سلامتی و تناسب اندام فواید مختلفی دارد.
شفا آنلاین:سلامت> آیا از خواص تخم کتان در بدنسازی و کاهش وزن خبر دارید؟ تخم کتان یا بذر کتان یک منبع گیاهی مفید و مغذی است که مردم از هزاران سال پیش و در دوران باستان به فواید آن پی برده‌بودند و از این ماده گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند.
به گزارش شفا آنلاین   در این مطلب می‌خواهیم از خواص تخم کتان در بدنسازی و لاغری بگوییم و نحوه‌ی مصرف این بذر دوست داشتنی را توضیح دهیم.

تخم کتان چیست؟
تخم کتان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و چربی سالم است که برای سلامتی و تناسب اندام فواید مختلفی دارد.

تخم کتان از هزاران سال پیش در طب سنتی مصر باستان و چین باستان وجود داشته. امروزه بذر کتان به صورت دانه، روغن، پودر، قرص، کپسول و آرد در دسترس است و مردم از آن به عنوان یک مکمل غذایی برای جلوگیری از یبوست، دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سرطان و چندین بیماری دیگر استفاده می‌کنند.

ارزش غذایی تخم کتان در هر ۷ گرم یا یک قاشق غذاخوری
تخم کتان حاوی مواد مغذی مختلفی است. به طور تقریبی ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری دانه کتان به این ترتیب است:

کالری۳۷.۴ کالری
پروتئین۱.۲۸ گرم
چربی۲.۹۵ گرم
کربوهیدرات۲.۰۲ گرم
فیبر۱.۹۱ گرم
کلسیم۱۷.۸ میلی‌گرم
منیزیم۲۷.۴ میلی‌گرم
فسفر۴۴.۹ میلی‌گرم
پتاسیم۵۶.۹ میلی‌گرم
فولات۶.۰۹ میکروگرم
لوتئین و زآگزانتین۴۵.۶ میکروگرم

 همچنین لیگنان‌ها، تریپتوفان، لیزین، تیروزین و والین و همچنین چربی‌های سالمی که عمدتا غیراشباع هستند، در تخم کتان وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: