کد خبر: ۳۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
شفاآنلاین-رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره متفاوت بودن قاچاق در ایران و وجه تمایز آن با سایر کشورها توضیح داد: ایران ازجمله کشورهایی است که بیشتر در معرض این معضل اقتصادی قرار دارد. برخی کشورها در معرض قاچاق کالاهای ورودی و برخی دیگر درمعرض قاچاق کالاهای خروجی هستند، اما درباره ایران هم قاچاق ورودی مصداق دارد و هم قاچاق خروجی.

به گزارش شفا آنلاین،تفاوت دیگر این است که اقلام کالاهای قاچاق در سایر کشورها محدود است، ولی ما با گستردگی اقلام و کالاهای قاچاق مواجه هستیم که در قاچاق ورودی به بیش از یکصد قلم کالای قاچاق می‌رسیم که مهم‌ترین آنها «لوازم صوتی- تصویری»، «تلفن همراه»، «کالاهای دخانی و لوازم آرایشی، بهداشتی» و «برخی کالاهای ممنوعه» است.

در قاچاق خروجی نیز تنوع کالا داریم ولی «سوخت» مهم‌ترین کالای قاچاق خروجی است؛ به‌طوری‌که در سال گذشته (سال 92) از مرزهای آبی و خشکی روزانه حدود 20 میلیون لیتر قاچاق سوخت را تجربه کرده‌ایم. وی افزود: در قاچاق کالاهای ورودی، طبق برآوردهای علمی و تحقیقاتی و مقایسه‌ای که به‌عمل آمده، آمارها حاکی از آن است که سالانه حدود 17 میلیارد دلار ورود کالای قاچاق به کشور داریم و حدود 3 میلیارد دلار هم به‌ صورت معافیت وارد کشور می‌شود. این در حالی است که کل حجم واردات کالا به کشور اعم از صنعتی و تجاری کمتر از 50 میلیارد دلار بوده است.

دنیای اقتصاد

برچسب ها: قاچاق ، ایران ، کالا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: