کد خبر: ۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
شفاآنلاین -والری تریروایلر، شریک زندگی سابق فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در کتابی جدید از زندگی مشترک با وی پرده برداشته است. آنها حدود ۹ ماه پیش پس از فاش شدن رابطه عاشقانه اولاند با یک هنرپیشه فرانسوی از یکدیگر جدا شدند.
این کتاب را "انتقام" والری تریروایلر از فرانسوا اولاند می‌خوانند. بانوی اول پیشین فرانسه حالا با این کتاب که "Merci pour ce moment" (ممنون برای این دوران) نام‌دارد، از رئیس‌جمهور که زمانی شریک زندگی‌‌اش به شمار می‌رفت، انتقام گرفته است.


در این کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای، والری تریروایلر از "عطش عشق و سقوط آهسته همزمان به جهنم" سخن گفته است. مجله "پاریس مچ" که والری تریروایلر ۴۹ ساله، به عنوان خبرنگار با آن همکاری دارد، روز چهارشنبه (۳ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) بخش‌هایی از این کتاب را منتشر کرد.

بانوی اول پیشین در کتابش شرح می‌دهد که چگونه در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ از طریق رسانه‌ها از رابطه مخفی عاشقانه میان شریک زندگی اش وژولی گایه ، هنرپیشه فرانسوی باخبر شد.

او می‌نویسد: «خبر ژولی گایه، عنوان اخبار روز بود. من در هم می‌شکنم و نمی‌توانم آنچه را که می‌گویند، بشنوم. به سمت دستشویی می‌دوم و کیسه پلاستیکی حاوی داروهای خواب‌آور را برمی‌دارم. فرانسوا به دنبالم می‌دود، سعی می‌کند تا کیسه را از دستم برباید، به سمت اتاق خواب می‌دوم، او کیسه را چنگ می‌زند و کیسه پاره می‌شود. می‌خواهم بخوابم، نمی‌خواهم ساعت‌های آینده را پشت سر بگذارم. طوفانی را که به سمت من می‌آید، حس می‌کنم و در خودم قدرتی برای مقابله با آن نمی‌بینم. می‌‌خواهم پرواز کنم. از هوش می‌روم.»

"موجودی غیرانسانی"

آنگونه که والری تریروایلر در کتابش نوشته، فرانسوا اولاند پس از جدایی برای بدست آوردن دوباره او تلاش کرده و پیامک‌های زیادی را برایش فرستاده است؛ پیامک‌هایی که همگی از "عشق حرف می‌زدند": «او می‌نویسد که من همه زندگی‌اش هستم و او بدون من هیچ است.»

والری تریروایلر ادامه می‌دهد که بعضی از روزها اولاند ده‌ها پیامک برایش فرستاده است. او حتی از زمان بین دیدارهایش با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز برای ارسال پیامک‌های عاشقانه به تریروایلر استفاده می‌کرده است.

والری تریروایلر در بخش دیگری از کتابش روایت می‌کند که چگونه او و اولاند عاشق یکدیگر شدند؛ زمانی که اولاند هنوز با سگولن رویال، سیاستمدار سوسیالیست و مادر چهار فرزند مشترک‌شان زندگی می‌کرد.

او سپس از شدت گرفتن احساس بیگانگی میان خود و اولاند سخن به میان می‌آورد که در دوران مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری و بعدها در دوران زندگی در کاخ الیزه روز به روز پررنگ‌تر شدند.

به نوشته بانوی اول پیشین فرانسه یک بار پیش از یکی از دیدارهای رسمی دولتی، اولاند از او می‌پرسد: «برای اینکه اینقدر زیبا باشی، نیاز به زمان زیادی داری؟» او جواب می‌دهد: «بله، اندکی.» و سپس اولاند در ادامه می‌گوید: «خوب، از طرف دیگر از تو انتظار دیگری هم به غیر از زیبا بودن نمی‌رود.»

والری تریروایلر، روزنامه‌نگاری که به داشتن اعتماد به نفس در فرانسه شهره است، در کتاب خود می‌نویسد که قدرت از فرانسوا اولاند موجودی غیر انسانی ساخت .

غافلگیری "کاخ الیزه"

کتاب والری تریروایلر روز پنج‌شنبه (۴ سپتامبر) رسما وارد کتاب‌فروشی‌های فرانسه شد. به نوشته خبرنگار مجله "پاریس مچ" والری تریروایلر تمامی وقتش را در سه ماه گذشته به طور فشرده و با "مخفی‌کاری زیاد" به نوشتن این کتاب اختصاص داد. او در ادامه می‌نویسد که تیم ریاست‌جمهوری اولاند نیازی به نگران شدن ندارند: «رئیس‌جمهور می‌تواند با خیال راحت بخوابد، در این کتاب اسرار دولتی فاش نشده‌اند.»

طبق گزارش روزنامه "فیگارو"، انتشار این کتاب پیش‌تر به کاخ الیزه اطلاع داده نشده بود.

روزنامه "پاریزین" نیز نوشته است، والری تریروایلر پیش از این قصد داشت تا کتابی را در مورد دوران زندگی‌اش در کاخ الیزه بدون آنکه نامی از شریک زندگی‌اش ببرد، بنویسد. اما ماجرای پیش‌آمده و سرانجام تلخ رابطه عاشقانه وی با اولاند موجب شد تا در این باره تغییر نظر بدهد.

والری تریروایلر و فرانسوا اولاند ازدواج نکرده بودند اما تریروایلر به عنوان شریک زندگی رسمی اولاند پس از پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان بانوی اول فرانسه وارد کاخ الیزه شد.

این دو از سال ۲۰۰۵ تا زمان جدایی‌شان در ژانویه ۲۰۱۴ با یکدیگر زندگی می‌کردند.


منبع :dw

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: