کد خبر: ۳۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاين -معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از ورود 25 هزار دانش آموخته دانشگاه های علوم پزشکی به کاروان نظام سلامت خبر داد و گفت: هدف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، ارتقای کیفی آموزش پزشکی در کنار توسعه کمی هدفمند است.
به گزارش شفاآنلاين، دکتر سید امیرحسین ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تنها یک وزارتخانه خدماتی نیست، بلکه یک بخشی از آموزش عالی کشور را نیز تربیت می کند.
وی با بیان این که گران ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی به خصوص نیروهای علوم پزشکی است، ادامه داد: در شهریور ماه امسال بیش از 25 هزار دانش آموخته از دانشگاه های علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند و به کاروان نظام سلامت و خدمت به مردم می پیوندند. در امتحان بورد تخصصی پزشکی نیز 2 هزار و 600 متخصص، فارغ التحصیل خواهند شد و به خدمت خواهند رفت. فارغ التحصیلی 6 هزار پزشک عمومی، دندانپزشک و داروساز، 6 هزار پرستار، 600 فوق تخصص و حدود 300 دستیار دندانپزشک از جمله دستاوردهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است.
ضیایی با بیان این که همانطور که خود علوم پزشکی در حال ارتقاء، کارآمد و نظام مند می شود، روش های آزمون و ارزشیابی نیز در حال رشد و حرکت رو به جلو است، بیان کرد: طبیعی است که ما با روش های سال های گذشته نمی توانیم دانش آموختگان امروز را ارزیابی کنیم و خود این روند نیز رو به توسعه است. این کار را در بخش های علمی و آموزشی کشور انجام می دهیم و به سمت شرایط ایده آل در حال حرکت هستیم.
وی با بیان این که بوردهای تخصصی کشور یکی از معتبرترین بوردهای تخصصی منطقه است و بهترین روش های آزمون در دنیا محسوب می شود؛ ادامه داد: ولی هر روشی نیاز به ارتقا دارد و ما نیز به این مهم توجه می کنیم تا دانش آموختگان ما متناسب با نیاز نظام سلامت و جامعه، ارزیابی و دانش آموخته شوند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان 'گفتگو با برنامه "ره آورد"با بیان این که سال گذشته شاهد رشد  15 درصدي شرکت کنندگان در آزمون تخصصی پزشکی بوده ايم ، خاطرنشان کرد: ما هر ساله شاهد رشد 5 الی 10 درصدی شرکت کنندگان در آزمون تخصصی پزشکی هستیم. هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نيز، ارتقای کیفی آموزش پزشکی در کنار توسعه کمی هدفمند است.
گفتنی است، برنامه «ره آورد» کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 18:40 از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: