کد خبر: ۳۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاین-رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ما در کشور با رقابت نانوشته ای در بحث حقوق و مزایا مواجهیم که منجر به ناهمگونی در پرداخت ها و به تبع آن کاهش انگیزه نیروی متخصص و پزشکان این سازمان شده است.
به گزارش شفاآنلاین، از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، «احمد شجاعی» امروز در مراسم قدردانی از تلاش های پزشکان و کارکنان مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران (کهریزک) در سانحه آنتونوف ایران 140 اظهار داشت: جای تأسف است که با توجه به شرایط موجود و نقیصه ها و کاستی های گذشته بخش عمده ای از انرژی و زمان مدیران عالی سازمان صرف پیگیری حقوق کارکنان سازمان می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سازمانی با فعالیت های علمی گسترده، به جای صرف انرژی برای رفع مشکلات معیشتی همکاران و حفظ انگیزه تداوم فعالیت در سازمان باید تلاش ها معطوف به افزایش کیفیت فعالیت ها و سطح علمی سازمان شود.

شجاعی اقدامات انجام شده در سانحه هوایی اخیر را از مصادیق فعالیت های چشمگیر سازمان دانست و گفت: با نگاهی به اقدامات مشابه در کل دنیا و مقایسه آن با فعالیت های پزشکی قانونی در سانحه سقوط هواپیمای ایران 140، چه از منظر علمی و چه از نظر مدت زمانی صرف شده، می توان به بزرگی فعالیت پزشکان و عوامل مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران پی برد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در این مراسم، از پزشکان و کارکنان مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران (کهریزک)، به دلیل تلاش فوق العاده و شبانه روزی که به کشف هویت متوفیات حادثه از طریق آزمایش های DNA منجر شد، قدردانی و تشکر کرد.

براساس این گزارش، طی دو سال گذشته 9 مرکز ژنتیک قانونی برای تشکیل بانک هویت ژنتیک ایران در 9 استان کشور تجهیز شده است که مرکز تشخیصی آزمایشگاهی با در اختیار داشتن امکانات لازم، یکی از این 9 مرکز به شمار می رود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: