کد خبر: ۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 29
شفا آنلاین -دولت نروژ به سه دانشجوی ایرانی دوره دکتری رشته های مهندسی اعلام کرد به علت احتمال تاثیر مطالعات آنان بر تقویت دانش هسته ای در ایران، باید تا یک ماه آینده خاک نروژ را ترک کنند.
به گزارش شفاآنلاین، دو دانشجو پس از اعتراض اجازه ادامه تحصیل یافتند و  دانشجوی دیگر نیز منتظر حکم نهایی اداره مهاجرت است ، این احکام به دستور پلیس امنیت نروژ  و توسط اداره مهاجرت  صادر می شود .


پلیس امنیت نروژ پیش ازاین ویزای 64 دانشجوی ایرانی رشته های فنی را برای ورود به خاک این کشور لغو کرده بود.

دانشجویان ایرانی در اعتراض به دخالت پلیس امنیت در امور دانشگاه طوماری تهیه کردند که با بیش از دوازده هزار امضا ء و حمایت شخصیت های برجسته دانشگاهی تحویل دفتر نخست وزیر و پارلمان نروژ شد.

«حمیده کفاش »، نماینده دانشجویان معترض گفت : پروژه من درباره کاهش دی اکسید کربن درتولید فرومنگنز یک مطالعه زیست محیطی است و اغلب دانشجویان هم درباره موضوعاتی از این دست مطالعه  می کنند که هم سابقه طولانی در ایران و نروژ دارد و هیچ رابطه ای با دانش هسته ای ندارد.

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ان تی ان یو ترونهایم که اغلب این دانشجویان در آنجا مشغول به تحصیل هستند ضمن ابراز تعجب از دخالت پلیس در تعیین رشته دانشگاهها خواستار بازنگری تصمیم دولت نروژ شدند.

پلیس امنیت نروژ اعلام کرده است افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در رشته های فنی شک ما را برانگیخته است که شاید این تحصیلات به منظور تقویت دانش هسته ای در ایران باشد.


واحد مرکزی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: