کد خبر: ۳۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 29
مدیرعامل بیمه ایران:
شفا آنلاین-مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای توسعه بیمه زندگی، گفت: در این راستا بیمه‌ مان (ماندگاری، امید، نشاط) در روزهای آتی رونمایی و به مشتریان عرضه می‌شود.
 مدیرعامل بیمه ایران:بیمه زندگی «مان» به زودی رونمایی می‌شود/بیمه ایران درتعامل با سایر شرکت های بیمه ای بدنبال مشارکت است نه رقابت

به گزارش شفا آنلاین از روابط عمومی بیمه ایران، محمود امراللهی در یک نشست خبری که درسالن شهید بهشتی وزارت امور اقتصادی ودارایی برگزار شد با اشاره به عملکرد یکسال اخیر بیمه ایران اظهار داشت: این شرکت 50 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد و در سال گذشته بالغ بر 72 هزار میلیارد ریال فروش بیمه‌نامه داشته است.
 وی افزود: در سال گذشته 52 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و در 5 ماهه اول سال جاری 17 هزار و 500 میلیارد ریال پرداخت خسارت داشته‌ایم که رشد 32 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به استراتژی این شرکت در دوره جدید گفت: همانطور که در اوایل بهمن ماه سال 92 مقرر شد، تاکید بر اصل شفافیت و ارائه اطلاعات به صورت شفاف به مردم از استراتژی‌های بیمه ایران است. وی افزود: از طرف دیگر افزایش کیفیت خدمات از طریق سرعت ارزیابی و پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان از دیگر برنامه‌های بیمه ایران است.
مدیرعامل بیمه ایران درباره سایر استراتژی های این شرکت بیمه ای، افزود: در اولین اقدام پرداخت چک توسط بیمه در صحنه پس از تصادف را متوقف و واریز خسارت را از طریق الکترونیکی دنبال کردیم.
 وی استراتژی دیگر بیمه ایران را توسعه فرهنگ بیمه به ویژه بیمه زندگی عنوان کرد و گفت:‌ توسعه این نوع بیمه تنها در صورت آموزش برای عموم مردم و شبکه فروش امکان‌پذیر است.
 وی درخصوص هدف گذاری این شرکت درباره میزان فروش ودرآمد نیز تصریح کرد: امیدواریم میزان فروش بیمه‌نامه در سال جاری را به 100 هزار میلیارد ریال برسانیم و برای این کار زیرساخت‌های آموزشی برای مردم و فروشندگان بیمه را فراهم خواهیم کرد.
امراللهی اقدام دیگر بیمه ایران را تبدیل فعالیت بیمه‌ای از حالت رقابتی به مشارکتی عنوان و اظهار داشت:‌یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که فعالیت‌های بیمه‌ای را به سمت مشارکت با سایر شرکـت‌های بیمه‌ای ببریم و در هین راستا جلسات خوبی با مدیران شرکت‌های بیمه داشته‌ایم؛ هدف از این مشارکت پوشش ریسک‌های بزرگ با همکاری شرکت‌های بیمه است که تفاهمنامه آن به زودی به امضا خواهد رسید.
 وی در خصوص مطالبات معوق این شرکت گفت: از ابتدای ورود به بیمه ایران بررسی‌های لازم را درباره آن آغاز کردیم که درپایان مشخص شد مطالبات معوق ما 24 هزار میلیارد ریال است و درحال حاضربدنبال وصول این مطالبات هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از ارقام عمده مطالبات بیمه ایران مربوط به بدهی 430 میلیارد تومانی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم بدهی بالا بود امکان تمدید قرارداد با این وزاتخانه وجود نداشت.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا بیمه ایران پوشش هزینه‌های فرهنگیان را منوط به دریافت حق بیمه کرده است، گفت: اگر بیمه ایران حق چنین کاری را داشت هم اکنون طلب 430 میلیارد تومانی نداشت و حتی در سه ماهه اول امسال 157 میلیارد تومان خسارت برای بیمه فرهنگیان پرداخت کردیم. به گفته وی بخش عمده‌ زیان بیمه ایران ناشی از بیمه شخص ثالث و درمان است.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به مشکلات قانون بیمه شخص ثالث اظهار داشت: ما مشتاق به ارائه بیمه به تمامی دارندگان وسائل نقلیه به قیمت مناسب هستیم اما در قیمت تمام شده بیمه 5 درصد صندوق خسارت‌های بدنی، 10 درصد نیروی انتظامی و 10 درصد وزارت بهداشت تاثیرگذار هستند و شرکت بیمه باید در مجموع 25 درصد از حق بیمه دریافتی را به این بخش‌ها بدهد. وی افزود: اگر در اصلاحیه قانون شخص ثالث که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است این موارد مد نظر قرار گیرد قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث قطعا کاهش خواهد یافت. امراللهی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان زیان شرکت بیمه ایران گفت: با توجه به اینکه هنوز مجمع برگزار نشده، رقم دقیق زیان مشخص نیست ضمن اینکه این زیان تنها مربوط به سال 92 نمی‌شود بلکه بخشی از آن در سال 91 ایجاد شده اما بخش عمده آن مربوط به سال 92 است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران تصریح کرد: در سال گذشته به محض ورود هیات مدیره جدید با آزاد کردن 220 میلیارد تومان از سپرده‌های بانکی بیمه ایران بخشی از خسارت‌ها پرداخته شد. مدیر عامل بیمه ایران در خصوص پیگیری پرونده بیمه ایران در دادگاه گفت: ما به دنبال استیفای حقوق بیمه ایران هستیم و رای دادگاه هر چه باشد آن را می‌پذیریم.
امراللهی درادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین استراتژی های این شرکت افزایش کیفیت خدمات است،افزود: ابزار ما برای این امر آموزش واستفاده از تکنولوژی IT ‌ است که دراین راستا با تدوین برنامه های آموزشی درسطوح مختلف درحال آموزش کارکنان هستیم.
وی درباره افزایش سرعت خدمات در شرکت متبوعش نیز گفت:‌ با توجه به زیر ساخت های خوبی که دراین شرکت وجود دارد ما با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سرعت خدمات را افزایش داده و درنخستین گام چک از گردش کاری این شرکت حذف شد.
وی درادامه برنامه های مدیریت ارشد این شرکت به توسعه فرهنگ بیمه به خصوص بیمه زندگی اشاره کرد و افزود:‌توسعه فرهنگ بیمه با آموزش عموم مردم و پرسنل شرکت و شبکه فروش میسر می شود و به عینیت بخشیدن محصولات کمک می کند.
 به اعتقاد وی پرداخت خسارت بهترین تبلیغ و مهم ترین ابزار بازاریابی است و ما براین مهم تاکید داریم.
رییس هیات مدیره بیمه درادامه این نشست مطبوعاتی به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های بیمه ای اشاره کرد وافزود: ما در شرکت سهامی بیمه ایران ‌با توجه به پیش بینی فروش بیمه زندگی،‌ابتدا زیر ساخت های سرمایه گذاری را مورد بازنگری قرار داده و تصمیم گرفتیم از طریق هلدینگ درحوزه انرژی از جمله نفت،گاز،پتروشیمی،پالایش،انرژی بادی و خورشیدی و همچنین صنعت IT ‌ و صنعت گردشگری سرمایه گذاری کنیم.
وی درباره سایر برنامه های خود دربیمه ایران گفت:‌ ما می خواهیم صنعت گردشگری را با صنعت بیمه تلفیق کنیم و درآینده شاهد اتفاقات خوبی دراین زمینه خواهیم بود زیرساخت های این تعاملات آماده شده است و مراحل اجرایی را طی می کند.
مدیرعامل بیمه ایران درخصوص سرمایه گذاری درسازمان بورس و اوراق بهادار نیز تصریح کرد:‌ ما سرمایه خود را از طریق کارگزاری بورس بیمه ایران افزایش داده ایم و با توجه به ورودی منابع خود حاصل ازفروش بیمه زندگی شاهد تحولات مطلوب تری دراین حوزه خواهیم بود.
امراللهی درادامه به نقش بیمه ایران در رشد و توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود:‌بیمه ایران نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصاد کشور ایفا می کند جمع آوری پس اندازهای خرد وسرمایه گذاری در محل هایی که دارای مزیت نسبی هستند باعث ایجاد توازون بین صنعت بانکداری وبیمه می شود.
وی دربخش دیگر سخنان خود به فروش بیمه نامه الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: فروش بیمه نامه های الکترونیکی دراین شرکت توسعه می یابد و فروش بیمه نامه ها از طریق موبایل نیز درآینده نزدیک به اجرا درخواهد آمد. دراین نشست صمیمی که درسالن شهید بهشتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد نزدیک به 80 خبرنگار،گزارشگر،تصویربردار و عکاس شرکت داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: