کد خبر: ۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 29
شفاآنلاین- در حالی که سازمان بهداشت جهانی مهار و ریشه کن کردن بیماری ابولا را طی یک دوره 6 تا 9 ماهه امکان پذیر دانسته، اما مسئولان این نهاد اذعان کرده اند که شمار مبتلایان به این بیماری به مراتب بیشتر از ارقامی است که در گزارش های اخیر به آنها اشاره شده است.
به گزارش شفاآنلاین، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرد، با اشاره به شدت گسترش این بیماری در هفته های اخیر اعلام کرد که 40 درصد از آمار منتشر شده در مورد این بیماری شامل بیمارانی می شود که در سه هفته اخیر به آن مبتلا شده اند.

در این گزارش 27 صفحه ای، با ابراز امیدواری به اینکه سازمان بهداشت جهانی در فاصله 6 تا 9 ماه آینده موفق خواهد شد بیماری مذکور را مهار و ریشه کن کند، پیش بینی شده است که شمار مبتلایان به این بیماری در این فاصله از مرز 20 هزار نفر خواهد گذشت.

گزارش مذکور، مجموع بودجه مورد نیاز برای مقابله با این بیماری را 490 میلیون دلار اعلام کرده که قرار است از سوی کشور های مختلف و برخی از نهاد های سازمان ملل تامین شود.

سازمان بهداشت جهانی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرده است که در صورت عدم تایید پزشکان نسبت به ابتلای افراد به این بیماری، ضرورتی به محدودیت و جلوگیری از سفر مسافران بین المللی نیست.


ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: