کد خبر: ۳۲۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 04
سطوح شگفت‌انگیز عدم رعایت پروتکل‌های اولیه و استاندارد‌های مراقبت‌های بهداشتی در زندان‌های انتاریو سبب افزایش چشمگیر بحران‌های سلامت روان و در نتیجه مرگ‌های ناشی از مواد مخدر می‌شود که با سوء مدیریت و بی توجهی مقام‌های استانی در مسیر صعودی سیر می‌کند

شفا آنلاین>سلامت>زنگ‌های هشدار درباره افزايش مرگ و میر ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در زندان‌های کانادا به صدا درآمده است.

به گزارش شفا آنلاین: در حالی که زنگ هشدار مرگ و میر‌های ناشی از سوءمصرف و بیش مصرفی (آوردوز) مواد مخدر در زندان‌های کانادا به صدا درآمده، انگشت اتهام به سمت دولت فدرال و استانی این کشور نشانه رفته است که نتوانسته‌اند دارو‌های لازم را جهت معکوس کردن بیش مصرفی مواد مخدر تامین کرده یا از بحران‌های سلامت روان جلوگیری کنند.

تعداد مرگ و میر‌های ناشی از سوءمصرف و بیش مصرفی (آوردوز) مواد مخدر در حالی در زندان‌های کانادا در سیر صعودی قرار دارد که مشکلات عامل این بحران همچنان حل نشده باقی مانده اند.

افزايش مرگ و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر در زندان‌های کانادا

کمبود کارکنان و عدم تلاش برای مقابله با بحران‌های سلامت روان در میان زندانیان مهم‌ترین دلایل رشد فزاینده نرخ مرگ و میر‌های زندانیان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر هستند؛ روندی که از سال ۲۰۱۷ تاکنون با سرعت به پیش می‌رود.

افزایش موارد مرگ و میر مشکوک به بیش مصرفی (آوردوز) زندانیان در سال ۲۰۲۳ توسط پزشکان تایید شد؛ آن‌ها اعلام کردند که مسمومیت حاد رایج‌ترین دلیل مرگ افرادی است که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ در زندان‌ها جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش مذکور، ۷۴ مورد مرگ و میر در بازه زمانی مذکور معادل ۴۰ درصد مرگ و میر‌ها بر اثر بیش مصرفی مواد مخدر روی دادند.

ناظر زندان‌های کانادا چندی پیش اعلام کرد که اتاوا نمی‌تواند به بهانه شیوع کرونا کُندی اقدام خود را جهت کاهش مصرف بیش از حد مواد مخدر و مرگ و میر زندانیان توجیه کند.

بر اساس داده‌های موجود در یک دهه گذشته، ۴۶ زندانی در سراسر کانادا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر مشکوک در زندان‌های فدرال جان خود را از دست داده‌اند؛ ضمن اینکه بین آوریل ۲۰۱۱ و مارس ۲۰۲۲ حدود ۷۲۸ نفر نیز مصرف بیش از اندازه مواد مخدر را تجربه کردند.

افزايش مرگ و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر در زندان‌های کانادا

بدترین سال در این رابطه ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بود که ۱۴۸ زندانی که ۷۹ نفر از زندانیان انتاریو بودند، دست به بیش مصرفی زدند.

مواد مخدر از راه مختلفی مانند استفاده از پهپاد‌ها به درون زندان‌های کانادا راه می‌یابد.

براساس اعلام ناظر زندان‌های کانادا، شیوع مصرف مواد مخدر در بین زندانیان تا ۷۰ درصد تخمین زده شده است.

زندان‌های انتاریو؛ بحران زده‌ترین مراکز

«گلوب اند میل» در گزارشی به وضعیت بحرانی مرگ و میر زندانیان بر اثر سوءمصرف و بیش مصرفی (آوردوز) مواد مخدر در زندان‌های استان انتاریو پرداخت.

بر اساس گزارش مذکور، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳ زندانی در زندان‌های تحت نظارت وزارت دادگستری انتاریو جان خود را بر اثر بیش مصرفی از دست دادند.

تعداد مرگ و میر‌های مذکور در سال ۲۰۲۱، تقریبا دو برابر شد و به ۴۱ نفر در سراسر استان رسید.

سطوح شگفت‌انگیز عدم رعایت پروتکل‌های اولیه و استاندارد‌های مراقبت‌های بهداشتی در زندان‌های انتاریو سبب افزایش چشمگیر بحران‌های سلامت روان و در نتیجه مرگ‌های ناشی از مواد مخدر می‌شود که با سوء مدیریت و بی توجهی مقام‌های استانی در مسیر صعودی سیر می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از اول ژانویه ۲۰۲۳، دستکم ۲۲ مورد مرگ در زندان‌های استان انتاریو رخ داده است؛ این مرگ و میر‌ها در حالی عمدتا بر اثر سوءمصرف مواد مخدر روی می‌دهند که عموما به صورت رسمی و عمومی گزارشی درباره آن‌ها وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: