کد خبر: ۳۲۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 31
سال گذشته 4 بار مالیات بر ارزش افزوده دارو تغییر کرده است و در عرض 4 ماه دو لایحه راجع به مالیات دارو به مجلس رفته است که چنین امری غیرکارشناسی است.
شفا آنلاین :سلامت >دارو و درمان >عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: ترکیه در حال تلاش برای انتقال کارخانه‌های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به‌صورت کامل به کشور خود منتقل کرده است.

  به گزارش شفا آنلاین ،مرتضی خیرآبادی با بیان این مطلب در جلسه مرکز پژوهش‌های مجلس اظهارداشت: در منطقه خاورمیانه کشور ما کامل‌ترین سیستم تولید، توزیع و پخش دارو را دارد و وضعیت کشورهای منطقه با کشور ما قابل مقایسه نیست و بعد از 20 سال، صنعت داروی ما به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، اما برخی در حال تلاش برای زمین زدن این صنعت هستند.
وی صنعت داروسازی در کشور را یک صنعت مهاجرپذیر توصیف کرد و ادامه داد: با دارو و سرمایه‌گذاری به‌روی آن می‌توانیم در تمام کشورهای منطقه حضور فعال داشته باشیم.

نماینده مجلس ششم با انتقاد از قوانین مالیاتی موجود در حوزه دارو گفت: سال گذشته 4 بار مالیات بر ارزش افزوده دارو تغییر کرده است و در عرض 4 ماه دو لایحه راجع به مالیات دارو به مجلس رفته است که چنین امری غیرکارشناسی است.

خیرآبادی افزود: 22 نهاد و سازمان در امر دارو دخیل هستند و هر کدام از این سازمان‌ها به‌دنبال اجرای حرف و برنامه‌ خود هستند و در چنین شرایطی لازم است آیین‌نامه‌‌ای نوشته شود و سازمان غذا و دارو حرف اول را در حوزه دارو بزند و سایر نهادها با سازمان غذا و دارو هماهنگ باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: