کد خبر: ۳۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 30
طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به‌موقع از سوی پزشکان می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد
شفاآنلاین>سلامت>معاون وزارت بهداشت زمان اجرایی شدن طرح پزشک خانواده را در سراسر کشور اعلام کرد و گفت که سطح حمایت بیمه‌ها برای ارتقای این طرح باید افزایش یابد.

به گزارش شفاآنلاین:حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون طرح پزشک خانواده در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا شده و تلاش بر این است که سال آینده در سطح وسیع این طرح در شهرها نیز عملیاتی شود و ارتقای آن به پوشش وسیع سازمان‌های بیمه‌گر نیاز دارد.

وی اظهار کرد: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به‌موقع از سوی پزشکان می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد. همه کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق این پزشکان انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت سطوح بالاتر دریافت خدمات، اقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند، انجام خواهد شد.

فرشیدی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه‌ها باید با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی‌تی این وظیفه مهم را پیگیری کرده و به انجام برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: