کد خبر: ۳۱۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 06
سی نقطه بعنوان نقاط ایمن در ایران ثبت جهانی شده است.
شفاآنلاین>سلامت>آقای غلامرضا معصومی با محور «خانواده ایمن جامعه ایمن» گفت: شهر کاشمر نخستین شهر ایمن منتخب در کشور و شهر‌های آباده و اقلید در استان فارس هم به عنوان جامعه ایمن به ثبت رسیده است.
 
 به گزارش شفاآنلاین:متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: افراد جامعه برای پیشبرد این فرایند باید به مهمترین قسمت آن که بحث مشارکت‌های مردمی است ورود پیدا کنند تا روند زندگی تا حد ممکن عاری از خطر شود و تا حد ممکن بتوانیم جلوی حوادث و سوانح را بگیریم.
 
آقای معصومی ادامه داد: بحث مهم دیگر در این خصوص مطالبه گری مردم است. مردم باید از شهرداری‌ها شبکه‌های بهداشت محله مطالبه گری کنند تا روند اصلاحات و جلوگیری از حوادث از یک منطقه کوچک شروع شود و تا سطح کلان کشوری ادامه یابد مسئولان باید در منطقه تحت نظارت خود گشت و گذاری داشته باشند و ایمنی را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
 
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این مطالبه گری‌ها باید در سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز ورود داشته باشد، بطور مثال افرادی که شعل حساسی دارند مانند پلیس ها، آتش نشان‌ها و انواع دیگری از شغل‌ها باید حاشیه‌های ایمنی در محیط کار و انجام وظایفشان داشته باشند.
 
آقای معصومی یاد اور شد: در کشور استاندارد‌ها و قوانین بالادستی معین و حساب شده‌ای وجود دارد، اگر مطالبه گری مردم به طور جدی انجام شود این قوانین به درستی اجرا خواهند شد، بطور مثال استاندارد‌های ساختمان سازی به طور کامل مشخص و معین است با سختگیری‌های به موقع و از ابتدای ساخت و همچنین نظارت مستمر سازمان‌های مربوطه این خدمات به طور صحیح انجام خواهد گرفت، خوشبختانه اکنون نظارت سازمان آتش نشانی در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه در حال انجام است.
 
متخصص طب اورژانس گفت: تا هنگامی که مطالبات مردمی به طور جدی صورت نگیرد الزامات این قوانین توسط دولت‌ها اندیشیده نخواهد شد در برنامه پنج ساله ششم دولت متعهد شده است که حوادث ترافیکی باید به میزان مشخصی کاهش یابند، آیا مردم در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند شاهد کاهش حوادث ترافیکی بوده اند؟ آیا در این خصوص مطالباتی از سمت مردم صورت گرفته است؟ 
 
آقای معصومی ادامه داد: اگر مردم اطلاعات و آگاهی کافی در این خصوص داشته باشند مطالبه گری بیشتری خواهند داشت و سیستم‌های نظارتی کشور تلاش بیشتری برای پاسخگویی به مردم انجام خواهند داد.
 
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با مطرح کردن این سؤال که به نظر شما آیا تا بحال تلاشی در جهت بهبود ایمنی و سلامت مسیر عبور و مرور سالمندان و معلولان در کشور انجام شده است، از مردم خواست با مطالبه به موقع و یادآوری مداوم و پیگیرانه خود در ایجاد جامعه ایمن تلاش و کوشش کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: