کد خبر: ۳۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 17
شفاآنلاين: رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در تشریح عملکرد اقدامات پلیس فرودگاه‌ها بر ممنوع‌الخروج شدن حاملین موادمخدر از یک تا ۱۵ سال خبر داد.
سرهنگ مهری/ فرودگاه

به گزارش شفاآنلاين، سرهنگ حسن مهری در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به عملکرد 5 ماهه ابتدای امسال اظهار داشت: یکی از مهمترین عملیات‌های پلیس فرودگاه‌های کشور کنترل خروج زائران در عملیات عمره منفرده بود که از 92/9/26 در 20 ایستگاه پروازی آغاز شد و 799 هزار زائر توسط 2543 پرواز به عربستان اعزام شدند و خوشبختانه اعزام حجاج در این دوره نیز همچون سنوات گذشته با موفقیت انجام شد و هیچیک از زائران حج توسط پلیس عربستان به جرم حمل موادمخدر دستگیر نشدند.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاه‌های کشور در برابر حمل کمترین موادمخدر توسط زائران برخورد جدی انتظامی و قضایی داشته است، گفت: با توجه به اینکه عملیات اعزام حجاج برای حج تمتع 14 شهریورماه آغاز می‌شود به زائران بیت‌الله‌الحرام توصیه می‌کنیم تا از حمل هرگونه موادمخدر سنتی و صنعتی به دلیل قوانین بسیار سختگیرانه کشور عربستان خودداری کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با تأکید بر اینکه مأموران پلیس از حمل انواع قرص‌های ترامادول و متادون توسط زائران ممانعت به عمل خواهند آورد، گفت: زائران باید توجه داشته باشند که ورود هرگونه قرض و داروی حاوی کدئن به کشور عربستان ممنوع بوده و حمل این قرص ها به کشور عربستان جرم است.

مهری در ادامه افزود: علاوه بر موارد فوق. حمل انواع ترشیجات، مایعات اسیدی، کپسول محترقه و اسباب‌بازی‌های شبیه سلاح ممنوع بوده و طبق قوانین گمرکی خارج ساختن زعفران و انواع سنگ‌های قیمتی نیز برای زائران ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه زائران اجازه خروج بیش از 5 هزار دلار ارز از کشور ندارند، گفت: زائران حج باید توجه کنند که طبق قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر کشب هر میزان موادمخدر برای بار نخست به ممنوع‌الخروج شدن از یک تا 5 سال و در مرحله دوم از 5 تا 15 سال منجر میشود و در حال حاضر نیز این قانون در حال اجرا است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با هشدار به زائران مکه مکرمه برای نپذیرفتن هرگونه بار امانتی خاطرنشان کرد: زائران از پذیرفتن هرگونه بار به صورت امانت از افراد غریبه اجتناب کنند چرا که طبق قانون حاملین موادمخدر به عنوان مالکان آن شناخته می شوند.

مهری در ادامه سخنانش در خصوص آخرین اخبار از اعزام حجاج در فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی گفت: وظیفه پلیس فرودگاه‌ها کنترل زائران است و برای ما تفاوتی ندارد که زائران از فرودگاه امام یا فرودگاه مهرآباد به عربستان تو و ما آمادگی کامل برای کنترل زائران در هر یک از این فرودگاه‌ها را داشتند ولی تا این لحظه تصمیم بر آن شده که انتقال حجاج از فرودگاه امام خمینی انجام شود.

وی در ادامه این نشست با اشاره به افزایش 110 درصد کشفیات موادمخدر در 5 ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 197 کیلو انواع موادمخدر در فرودگاه‌های کشور کشف شده است که بشترین آمار کشفیات به فرودگاه‌های امام خمینی، مشهد، کرمان، بندرعباس و زاهدان اختصاص دارد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین در طول این مدت بیش از 17 میلیارد ریال موبایل و تبلت قاچاق، 8 میلیارد و 318 میلیون طلا، سه و نقره، 12 میلیارد و 788 میلیون ریال انواع ارز، 48.5 کلوگرم زعفران؛ 3.8 میلیارد ریال لباس و کفش. 1.2 میلیارد ریال ساعت مچی و عینک آفتابی و 40 کیلوگرم مرجان دریایی به ارزش 40 میلیون تومان کشف شد.

مهری در پایان دستگیری 2 سارق و مالخر در فرودگاه مشهد و انهدام یک باند جعل اسناد فروش حواله‌های ایران‌خودرو را از دیگر اقدامات انجام دشه توسط پلیس فرودگاه‌های کشور برشمرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: