کد خبر: ۳۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 04
اگر به دنبال سالم‌ترین نان هستید باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله این که چه نوع نانی را خریداری می‌کنید چه چیزی را با آن می‌خورید و رابطه شما با آن تا چه اندازه متعادل و متوازن است.
شفاآنلاین>سلامت>یکی از مواد غذایی‌ای که بسیاری از مردم دوست دارند نان است. طعم آن بسیار خوب است اما اغلب پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که از نظر تغذیه‌ای بسیار بد هستند. رژیم‌های غذایی کامل حول محور قطع کامل نان و سایر کربوهیدرات‌ها وجود دارند این رژیم‌ها اشتباه هستند زیرا نان منبع خوبی از غلات کامل است.

به گزارش  سی ان ان، بله، درست است: نان می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد و کربوهیدرات‌ها برای سلامتی بسیار مهم هستند. بر اساس مطالعه‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ میلادی مصرف روزانه دو تا سه وعده غلات کامل که در نان یافت می‌شود می‌تواند ایده خوبی باشد زیرا می‌تواند از دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان روده بزرگ، پانکراس و معده جلوگیری کند.

ما برای عملکردمان به کربوهیدرات نیاز داریم. کربوهیدرات‌ها غذای مغز هستند. اگر متوجه شدید زمانی که کربوهیدرات مصرف نکرده‌اید واقعا احساس تنبلی می‌کنید ممکن است دچار مه مغزی شده باشید و صرفا انرژی زیادی ندارید.

اگر به دنبال سالم‌ترین نان هستید باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله این که چه نوع نانی را خریداری می‌کنید چه چیزی را با آن می‌خورید و رابطه شما با آن تا چه اندازه متعادل و متوازن است.

گندم، سفید و خمیر ترش

نان

آیا نوعی نان وجود دارد که مغذی‌تر از بقیه باشد؟ بستگی دارد شما به دنبال چه باشید. نان سالم به چه معناست؟ نان‌های گندم حاوی ویتامین، غلات کامل و فیبر بیش‌تری هستند و تاثیر منفی کم‌تری بر قند خون دارند که می‌تواند برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند مفید باشد. برای کسانی که نگرانی در مورد سلامت روده دارند پیشنهاد می‌شود خمیر مایه را امتحان کنند. خمیر ترش تخمیر می‌شود فرآیندی که می‌تواند برای میکروبیوم‌های روده مفید باشد و اگر خمیر ترش به آهستگی تخمیر شده باشد می‌تواند باعث شود تا گلوتن را راحت‌تر هضم کنید.

علاوه بر نوع نان نحوه تهیه آن نیز اهمیت دارد. به دنبال مواد ساده مانند آرد، آب، نمک و مخمر باشید به خصوص به این دلیل که به راحتی می‌توان سطوح بالاتری از قند و سدیم را در محصولات نان وارد کرد. اگر به دنبال فیبر بیشتری هستید غلات کامل راه حل هستند. علاوه بر این، آن چه با نان می‌خورید نیز اهمیت دارد.

اگر نگران قند خون هستید نان می‌تواند بخشی از یک وعده غذایی متعادل باشد به شرطی که چربی‌ها و پروتئین‌های سالم را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. کربوهیدرات‌هایی مانند کربوهیدرات‌های موجود در نان می‌توانند به شما انرژی سریعی بدهند که اگر به تنهایی مصرف شود از بین می‌رود اما افزودن پروتئین و چربی به حفظ حرکت شما کمک می‌کند.

نان

توصیه می‌شود چه نان غلات کامل مصرف می‌کنید چه نان سفید همواره یک پروتئین و یک چربی همراه آن داشته باشید. برای مثال، اگر در حال درست کردن صبحانه هستید سعی کنید نان تست را با تخم مرغ، آووکادو یا کره بادام زمینی ترکیب کنید. اگر یک سالاد بزرگ با پروتئین برای شام مصرف می‌کند همیشه مطمئن شوید که کربوهیدرات‌هایی مانند یک تکه نان برای همراهی با آن وجود دارد.

در اینجا موضوع تعادل در عناصر رژیم غذایی مطرح شد. وجود این تعادل باعث می‌شود انرژی و احساس خوبی داشته باشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: