کد خبر: ۳۰۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 11
در سال 99، ۴۰ باشگاه مثبت فعال بود، که به‌دلیل جمع‌آوری معتادان متجاهر تعداد این باشگاه‌ها در استان‌هایی مانند تهران و خراسان‌شمالی کاهش پیدا کرده است. البته قرار است که دوباره این مراکز فعالیت‌شان را از سر بگیرند تا بتوانند خدمات خود را به افراد ارائه دهند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی از ارائه خدمات به بیش از ۶ هزار فرد دارای HIV مثبت در باشگاه‌های مثبت تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد.

 به گزارش شفاآنلاین: فرهاد اقطار، درباره باشگاه‌های مثبت و ارائه خدمات به افراد دارای HIV مثبت گفت: «در سال ۱۴۰۰ در کل کشور ۳۴ باشگاه مثبت داشتیم که به افراد دارای اچ‌آی‌وی مثبت خدمات ارائه می‌دادند.»

او ادامه داد: «در سال 99، ۴۰ باشگاه مثبت فعال بود، که به‌دلیل جمع‌آوری معتادان متجاهر تعداد این باشگاه‌ها در استان‌هایی مانند تهران و خراسان‌شمالی کاهش پیدا کرده است. البته قرار است که دوباره این مراکز فعالیت‌شان را از سر بگیرند تا بتوانند خدمات خود را به افراد ارائه دهند.» او ادامه داد: «این باشگاه‌ها هم به افراد اچ‌آی‌وی مثبت عادی خدمات ارائه می‌دهند هم افرادی که در پاتوق‌ها هستند و مصرف‌می‌کنند و احتمال دارد که مبتلا به اچ‌آی‌وی باشند از این باشگاه‌ها خدمات دریافت می‌کنند.»

براساس اعلام اقطار، در این ۳۴ مرکز در سال ۱۴۰۰. شش هزار و ۲۱۵ پرونده فعال وجود دارد که به این افراد نیز خدمات ارائه می‌شود. 3هزار و ۸۳۲ مرد ، هزار و ۸۵۵ زن و ۴۴۱ کودک مبتلا به ایدز هستند و در این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: «در این چند سال افراد با تست مثبت اچ‌آی‌وی بین مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر هم کاهش پیدا کرده است. این هم به‌دلیل خدماتی است که در مراکز کاهش آسیب به این افراد ارائه شده است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: