کد خبر: ۳۰۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۱ - 2022July 02
شفاآنلاین -سلامت -بهداشت و درمان >نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود، گفت: دولت سهم حوزه بهداشت را از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

به گزارش شفاآنلاین عبدالحسین روح الامینی، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: برای بار چندم از این تریبون و از خبرگزاری خانه ملت در رابطه با مشکلات بهداشت، درمان و دارو و صنایع مرتبط تذکر می دهم از جمله مشکلات مربوط به قطع برق که مشکلاتی را برای این صنایع به وجود آورده و علیرغم توصیه های وزارت نیرو هنوز برطرف نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات ناشی از گرانی ها و فشار به مردم در همه عرصه ها وجود دارد اما در حوزه بهداشت و درمان آثار آن ناگهانی و تجمعی است و هفته ها و ماه های آینده موجب بروز مشکلات متعددی می شود.

وی ادامه داد: بهداشت، درمان و دارو مسئله ای نیست که به این آسانی بتوان آثار آن را جمع کرد، چندین بار تذکر دادیم بهداشت و درمان حق خود و قانون مصوب خود را می خواهد از محل 9 درصد ارزش افزوده باید اواسط هر ماه سهم وزارت بهداشت پرداخت شود و پیچ و خم های اداری در این موضوع غیرقانونی، غیرشرعی و غیر عقلایی بوده و موجب تجمع مشکلات می شود.

روح الامینی تصریح کرد: مشکلات مربوط به حقوق کارکنان حوزه بهداشت و درمان هم بماند اما برای مشکلات جاری حوزه دارو استان ها باید بدانند که شکایت های بسیاری وجود دارد و روز گذشته هم رئیس مجلس در این خصوص قول دادند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: پیرو مراجعاتی که به بنده در خصوص منابع مالی شهرداری ها و بهیاری ها شد، جلسه ای با رئیس مالیاتی کشور و مسئول خزانه داری کل و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برگزار کردیم. یک درصد از 9 درصد منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده باید به حوزه بهداشت و 4 درصد به دولت و 4 درصد به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شود که این موضوع برای شهرداری ها و دهیاری ها صورت نگرفته بود از این رو با توجه به پیگیری های صورت گرفته مقرر شد سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای به استان ها در این خصوص ارسال کرده و رونوشتی به وزارت کشور و مجلس دهد و این کار انجام شود با توجه به اینکه قرار است این موضوع ساماندهی شود امیدواریم سهم یک درصدی حوزه بهداشت که حق مسلم و قانونی آن ها است پرداخت شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: