کد خبر: ۳۰۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022June 29
بر اساس گزارشات اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۱، مبنی بر غیر قابل قبول بودن نتایج آزمایش ۱۱ فرآورده شرکت داخلی، دستور جمع آوری فوری این فرآورده‌ها مطابق با ضوابط و مقررات جاری، از شرکت‌های پخش و سطح عرضه داده شد.
شفاآنلاین>سلامت>سازمان غذا و دارو، یک ماه قبل دستور داد فرآورده های یک شرکت داخلی، از سطح توزیع و عرضه جمع آوری شود. در حالی که شنیده می شود برخی از این فرآورده ها هنوز در سطح عرضه وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین:بر اساس گزارشات اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۱، مبنی بر غیر قابل قبول بودن نتایج آزمایش ۱۱ فرآورده شرکت داخلی، دستور جمع آوری فوری این فرآورده‌ها مطابق با ضوابط و مقررات جاری، از شرکت‌های پخش و سطح عرضه داده شد.

ماجرای عرضه مکمل های ریکال شده از قفسه داروخانه ها

در همین حال شنیده شده که شرکت مورد نظر فعلاً در تعطیلی به سر می‌برد و این موضوع به اطلاع پرسنل شرکت نیز رسیده است. اما، نکته قابل تأمل، وجود برخی از این فرآورده‌ها در سطح عرضه است. در حالی که نامه سازمان غذ و دارو، به تاریخ ۲.۳. ۱۴۰۱ است. یعنی بیش از یک ماه است که سازمان غذا و دارو، دستور جمع آوری فرآورده‌های این شرکت را داده است و انتظار می‌رود هیچ کدام از فرآورده‌های مورد اشاره سازمان غذا و دارو، در سطح عرضه موجود نباشد.

ماجرای عرضه مکمل های ریکال شده از قفسه داروخانه ها

از جمله این فرآورده‌ها که همچنان در سطح عرضه وجود دارد، ویتامین E است.

این در حالی است که وقتی دستور ریکال و جمع آوری فرآورده‌های سلامت محور صادر می‌شود، نمی‌بایست شاهد عرضه آنها باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: