کد خبر: ۳۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 10
شفاآنلاین -رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از مرگ نخبگان علمی کشور و دارنده رتبه ممتاز در کنکور سراسری در برخورد پژو با قطار خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سرهنگ ابوالفضل امیدی در بازدید از صحنه سقوط خودروی سواری از پل کمربندی شمالی اراک و برخورد با یک قطار درباره جرئیات این حادثه گفت: ساعت 13 و 18 دقیقه روز جمعه 17 مردادماه گزارش یک فقره تصادف در کمربندی شمالی شهر اراک به مرکز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان اعلام شد. واحدهای امدادی و انتظامی به محل اعزام و در بررسی صحنه مشاهده کردند که یک دستگاه خودروی ال 90 با یک دستگاه خودروی پژوی سواری برخورد و به دنبال آن پژوی سواری نیز بعد از برخورد به پایین پل سقوط و به قطاری در حال تردد برخورد کرده است.

امیدی گفت: در این سانحه یک دستگاه خودروی سواری ال 90 و پژو 405 با یک دیگر برخورد جزئی داشته‌اند که این برخورد تعادل هر دو خودرو را برهم زده و راننده خودروی پژو به علت عدم‌توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه بعد از برخورد با گاردریل‌ها از پل سقوط می‌کند و در این حین نیز قطاری که از زیر پل در حال عبور بوده با خودروی سواری برخورد می‌کند که در این سانحه چهار نفر از شهروندان جان خود را از دست می‌دهند.

وی اضافه‌کرد: با توجه به شدت سانحه بلافاصله تیمی پنج نفره از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی صحنه را به دقت مورد بررسی قرار دادند که در علت سانحه تغییر مسیر ناگهانی از جانب خودرو پژو 405 نسبت به خودرو ال 90 به میزان 50 درصد و به میزان 50 درصد نیز عدم رعایت نظامات دولتی از جانب شهرداری به علت عدم نصب گاردریل و حفاظ ایمن در کناره پل مؤثر بوده است.

نبود تابلوهای هشداری و نقص گاردریل در این سانحه مشهود است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه با اشاره به اینکه قبلا نیز این نقطه به عنوان یکی از محل‌های حادثه‌خیز شهر اراک از سوی پلیس اعلام شده بود تصریح‌کرد: در بررسی تصادف مشخص شد به علت عدم نظارت کافی، پیچ گاردریل‌ها در این نقطه به صورت یک در میان بسته شده بود که در این حالت هم، به جای بستن شش یا هفت پیچ یک عدد پیچ موجود بوده و گاردریل‌ها حالت فنریت نداشته و این عامل باعث شده که گاردریل کناره پل خوابیده و خودرو از پل سقوط کند.

وی با اشاره به عدم وجود تابلوهای هشدار در این محل ادامه داد:‌ در این قبیل نقاط لازم است که گاردریل‌ها به صورت دوبل استفاده شود اما به علت این کم‌توجهی، در بررسی صحنه سهم سازمان دخیل در بروز این سانحه نیز به میزان 50 درصد اعلام شد.

لزوم توجه به دیگر نقاط حادثه‌خیز در اراک

امیدی به نقاط حادثه‌خیز دیگر در شهر اراک نیز اشاره کرد و افزود: قسمتی از خیابان بالای شهر سنجان، کمربندی جنوبی بالای شهرک ولیعصر(عج)، بخشی از جاده فراهان، دوربرگردان کمربندی شمالی، ‌ورودی میدان امام و شکل هندسی میدان، پل زیر گذر بیمارستان شهرک گردو از جمله نقاطی هستند که از سوی پلیس به عنوان نقاط حادثه‌خیز استان به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده و برخی در آن نقاط نیز سوانحی به وقوع پیوسته است.

مسئولان بر مرتفع‌سازی نقاط حادثه‌خیز تسریع و همت گمارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بار دیگر به سانحه تلخی که موجب مرگ چهار شهروند شد اشاره کرد و گفت: یکی از کشته‌شدگان این سانحه از نخبگان علمی کشور و دارای رتبه ممتاز در کنکور سراسری بود.

وی بر لزوم پیشگیری از تکرار این سوانح، تأکید کرد و گفت: در سال جاری بر رعایت حقوق شهروندی در بازدید کارشناسان پلیس راهور تأکید شد و نقش سازمان‌های دخیل در بروز سوانح رانندگی حتما لحاظ خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: