کد خبر: ۳۰۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 21
معاون رئیس جمهور تاکید کرد؛
سید حمید حسینی، در نشست تبیین جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت کشور، با اشاره به سیاست جمعیتی کشور، گفت: اینکه رهبری همواره در موضوع جمعیت، آینده نگری داشته اند و هشدار داده اند، یک بحث جدی است.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون امور مجلس ریاست جمهوری، از جمعیت به عنوان یک مولفه قدرت یاد کرد و بر عزم جدی دولت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین:سید حمید حسینی، در نشست تبیین جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت کشور، با اشاره به سیاست جمعیتی کشور، گفت: اینکه رهبری همواره در موضوع جمعیت، آینده نگری داشته اند و هشدار داده اند، یک بحث جدی است.

وی افزود: فقط بحث سالمندی نیست، در موضوع آب نیز اگر اقدامات عاجل صورت ندهیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

حسینی ادامه داد: مسئله امنیت غذایی نیز از جمله دغدغه‌های رهبری بوده است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: دولت در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جدی است. اینکه فقط روی کاغذ بیاید، اهمیت ندارد. لذا، دولت پای کار است.

معاون رئیس جمهور گفت: سالمندی، ابعاد وسیعی دارد و تنها این نیست که به مسائل اقتصادی موضوع توجه کنیم.

وی با عنوان این مطلب که جمعیت یک مؤلفه قدرت است، ادامه داد: اسنادی وجود دارد که پروژه تهدید نسل، از آمریکا کلید خورده است.

حسینی افزود: از سال ۱۳۳۷، اولین بار موضوع تنظیم خانواده توسط آمریکا در ایران آغاز شد.

وی گفت: لذا، باید به جنبه‌های سیاسی موضوع جمعیت توجه شود تا بدانیم چه منافعی را از کنترل جمعیت در ایران دنبال می‌کنند.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری افزود: فقط وزارت بهداشت نیست که باید پای کار باشد، بلکه نیاز به همگرایی ملی است که از این مشکلات به سلامت عبور کنیم.

حسینی گفت: الان اگر کمبود و مشکلی وجود دارد، باید آن را حل کنیم. بن بست کار وجود ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث یارنه ها نیز بر همدلی قوای سه گانه تاکید کردند. لذا، لازم است در بحث جمعیت نیز، این همدلی و همراهی فراهم شود تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: