کد خبر: ۳۰۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 17
رئیس سازمان نظام پرستاری مطرح کرد؛
محمد میرزابیگی اظهار داشت: در بخش‌ مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها، وقتی چند بیمار با هم بد حال بشوند، به دلیل کمبود نیرو، پرستار فقط می‌تواند به یک بیمار خدمت کند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در بخش‌ مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها، وقتی چند بیمار با هم بد حال بشوند، به دلیل کمبود نیرو، پرستار فقط می‌تواند به یک بیمار خدمت کند.

به گزارش شفاآنلاین:محمد میرزابیگی اظهار داشت: نقدی که به برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم، این است که صراحتاً بر خلاف قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری رفتار کرده اند. ظرف سه ماه گذشته تعداد زیادی نیروی پرستاری که در دوره  کرونا فعال بودند و قرارداد آنها تمدید شده بود، دانشگاه‌ها با این پرستاران تسویه کردند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، این برخورد با پرستاران جوان که در دوره اوج  کرونا به مردم خدمت کردند، صحیح و انسانی نیست.

میرزابیگی ادامه داد: برای جبران کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور قاعدتاً باید با روند معقولی مجوزهایی به وزارت بهداشت برای استخدام‌ها داده شود.

وی افزود: اگرچه در اواخر دولت قبل هم مجوزهایی برای استخدام گرفته شد اما تمام مجوزها صرف تخت‌های جدید بیمارستانی شد، به طوری که ۳۰ هزار تخت در دولت قبل اضافه شد و اکثر نیروها جذب بیمارستان‌های جدید شدند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با توجه به بحران کمبود نیروی انسانی در پرستاری، تعدیل پرستاران طرحی و شرکتی جایز نیست.

میرزابیگی ادامه داد: نیاز است کار جهادی که برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام شد، برای تبدیل وضعیت و جذب نیرو نیز انجام شود.

وی با عنوان این مطلب که تبعات کمبود پرستار فقط متوجه پرستاران نیست، افزود: در زمان بحران کرونا که مردم از هم فرار می‌کردند، پرستاران در بیمارستان‌ها ماندند و با ۱۰ برابر ظرفیت خود خدمت کردند.

میرزابیگی گفت: در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها، وقتی چند بیمار با هم بد حال بشوند، به دلیل کمبود نیرو، پرستار فقط می‌تواند به یک بیمار خدمت کند. در اینجا سلامت مردم آسیب می بیند و سلامت مردم خط قرمز سازمان نظام پرستاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: