کد خبر: ۲۹۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 22
یکی از سیاست های وزارت بهداشت، حمایت همه جانبه از دانشگاه های علوم پزشکی جهت تقویت و تسهیل فرآیندهای درمانی و خدمت رسانی به مردم است.

شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از سیاست های وزارت بهداشت، حمایت همه جانبه از دانشگاه های علوم پزشکی جهت تقویت و تسهیل فرآیندهای درمانی و خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم (عج)، اقدامات این مراکز را در خدمات رسانی به بیماران و همچنین آمادگی برای مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا مورد ارزیابی قرار داد.

 
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران، اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت بهداشت، حمایت همه جانبه از دانشگاه های علوم پزشکی جهت تقویت و تسهیل فرآیندهای درمانی و خدمت رسانی به مردم است.
 
دکتر کریمی درباره سیاست معاونت درمان در خصوص بیمارستان ها خاطر نشان کرد: ما باید بر روی پیشگیری به خصوص در بیماری های دیابت و فشار خون فعالیت بیشتری داشته باشیم، چرا که عدم کنترل این بیماری ها منجر به سکته های قلبی و مغزی و در نهایت منجر به افزایش بستری در بیمارستان ها می شود.
 
وی در خصوص حمایت از سرمایه های تجهیزاتی دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که برخی تجهیزات ضروری از جمله دستگاه MRI  باید خریداری شود؛ ما در معاونت درمان برآنیم که این مشکلات و کمبودها برای شهری همچون مشهد مرتفع گردد و قطعا تلاش خواهیم کرد بر حسب سطح بندی این تجهیزات در اسرع وقت به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داده شوند.
 
بیمارستان های مشهد با مشکلی مواجه نیستند و کاملا آماده خدمت رسانی هستند
 
معاون درمان وزارت بهداشت درباره برنامه های میان مدت وزارت بهداشت برای توسعه IPD  ها در بیمارستان ها به خصوص در مشهد بیان کرد: شهر مشهد به جهت وجود بارگاه منور رضوی و تعداد بالای زائر و توریست شرایط استراتژیکی دارد البته دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ کیفیت خدمات رسانی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما مشکلی که وجود دارد بحث ساماندهی گردشگر سلامت است که از مبدا به مقصد به خوبی دنبال نمی شوند. سیاست ما این است که این مراجعین را با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بتوانیم بهتر ساماندهی کنیم تا بتوانند به خوبی با توانایی های بیمارستان های دولتی آشنا شوند و از این حیث خدمات با کیفیت بهتر و بالاتر دریافت کنند .
 
دکتر کریمی همچنین درباره نتایج ارزیابی بازدید از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: طی بازدیدی که انجام شد بیمارستان های مشهد به لحاظ تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله اکسیژن ساز و تانک های اکسیژن، تعداد تخت و فراهم بودن داروهای مورد نیاز با مشکلی مواجه نیستند و کاملا آماده خدمت رسانی هستند.
 
وی در پایان از مردم خواست که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هرچه سریع تر نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: