کد خبر: ۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
شفاآنلاین-رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت از استقرار دستگاه‌های هشدار دهنده اورژانس در کنار جاده‌ها و سواحل مجاز برای شنا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: بنا داریم برنامه‌های امداد تابستانی را از روز عید فطر آغاز کنیم و تمام اورژانس‌های پیش بیمارستانی استانی در این زمینه آمادگی کامل دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، ادامه داد: پایگاه‌های امدادرسانی با دستگاه‌های هشدار دهنده اورژانس در کنار جاده‌ها و سواحل مجاز برای شنا کردن مستقر خواهند بود.

به گفته صابری نیا به دلیل این که محدودیت امکانات و تجهیزات برای امداد رسانی وجود دارد، از شهروندان و مسافران خواهشمندیم فقط در صورت ضرورت با شماره تلفن 115 تماس بگیرند و درخواست آمبولانس کنند. در غیر این صورت در مواقع اضطرار، خدمات رسانی مختل خواهد شد.

به گزارش وزارت بهداشت، وی در ادامه توصیه کرد: در زمان رخداد حوادث ترافیکی، مردم از محل حادثه دوری کنند و نظاره گر نباشند چون در این صورت ترافیک ایجاد شده ناشی از تجمع، خدمات رسانی اورژانس و رسیدن به موقع خودروهای امدادی را مختل می کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مواجه با مصدومان، اگر تجربه برخورد با فرد حادثه دیده را ندارند، اکیداً از تماس با او خودداری کنند و منتظر رسیدن نیروهای اورژانس باشند. چون رفتارهای غیر علمی در  این زمان، منجر به آسیب‌های غیر قابل جبران در فرد صدمه دیده خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: