کد خبر: ۲۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
شفاآنلاین-از صبح تا شب مشغول رسیدگی به کارهای خانه هستم. پخت و پز، خرید، جارو، گردگیری، آن‌قدر وقت مرا می‌گیرد که حتی فرصت نمی‌کنم به علایق خودم توجه کنم. گاهی یک کتاب نیمه‌کاره، ماه‌ها در کتابخانه‌ام می‌ماند و من فرصت خواندنش را ندارم. تمام وقتم را صرف همسر و دو فرزندمان کرده‌ام اما دیگر احساس می‌کنم نمی‌توانم ادامه دهم. اگر من نباشم در این خانه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. همسرم حتی لوازم شخصی‌اش را مرتب نمی‌کند.
 به گزارش شفا آنلاین،تمام کارها بر عهده من است. چند وقتی است احساس می‌کنم توان سابق را ندارم.از شلختگی همسرم به ستوه آمده‌ام. از این‌که همیشه باید پشت سر او راه بروم و وسایلش را جمع کنم و حتی مراقب باشم لوازم مهمش گم نشود، احساس بدی دارم. وقتی کارهای فرزندانم را انجام می‌دهم، با خودم می‌گویم: هنوز کودک هستند اما همسرم و شلختگی‌اش مرا خسته کرده......
پاسخ مشاور: شما به عنوان یک زن، در زندگی‌تان باید به چند نکته توجه کنید وگرنه ممکن است خستگی روحی‌تان باعث نابود شدن زندگی مشترک‌تان بشود. هر کس یک آستانه تحمل دارد و بالاخره لبریز می‌شود و صبرش را از دست می‌دهد. باید طوری برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید که این اتفاق نیفتد. زنگ خطر‌های روحی را جدی بگیرید و به فکر برطرف کردن موانعی باشید که نمی‌گذارد احساس آرامش کنید.

درست است که رسیدگی به کارهای خانه و فرزندان در اولویت یک زن قرار دارد، اما فراموش نکنید اگر خودتان و زندگی شخصی‌تان را در آنها خلاصه کنید، هم به زندگی و نیازهای خودتان بی‌توجه بوده‌اید و هم فرزندانتان را از داشتن مادری شاد و راضی محروم کرده‌اید. یک زن باید برای خودش، علایقش، رویاهایش و رشد علمی و اجتماعی‌اش، برنامه‌ریزی داشته باشد. مطالعه، ورزش، دیدار با دوستان را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا این حس خستگی از شما دور شود.

با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید با تصمیم جدید شما همکاری کند. برای شروع لازم نیست یک مرد مرتب و منظم شود، همین که یکی از عادات قبلش را ترک کند، کافی است. مثلا لباس‌هایش را روی زمین نریزد. قدم به قدم برای اصلاح رفتار او اقدام کنید. خیلی از ما خانم‌ها ترجیح می‌دهیم خودمان با سرعت بالاتر کاری را انجام دهیم تا به همسرو فرزندانمان بگوییم آن کار را چگونه باید انجام دهند. در صورتی که در طول زمان به ضررمان خواهد بود.
جام جم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: