کد خبر: ۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران درگفتگو باشفاآنلاين خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به كمبود هزار متخصص راديولوژي در كشور گفت: متأسفانه طی سالیان اخیر تعرفه های بخش دولتی و خصوصی رادیولوژیست ها به صورت موزون، موازی و متناسب افزایش نیافته كه مشكلات جدي به دنبال داشته است.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: اين درحالي است که طی 8 سال اخیر در بخش دولتی این افزایش در حداقل ممکن بوده و در بخش خصوصی سالانه به طور متوسط بین 15 تا 20 درصد افزایش تعرفه داشته ایم.

وی ادامه داد: البته متخصصین رادیولوژی بخش خصوصی هم به دلیل تورم خیلی بالا و عدم تناسب آن با تعرفه ها گله مند هستند و از طرفی به دنبال این تورم، بخش دولتی نيزدچار ضرر و زیان های بسیار سنگینی طی این سال ها شده است.

متخصص رادیولوژی خاطرنشان کرد: امسال دولت یازدهم به این نتیجه رسیده که تعرفه های بخش دولتی را باید افزایش دهد حال آن که با این افزایش هرگز مشکلات موجود متخصصین رادیولوژی حل نخواهد شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه پائین بودن تعرفه در بخش دولتی منجر شده طی 8 سال اخیر کمترین متخصص رادیولوژی تمایل به استخدام و کار در بخش دولتی داشته باشند.

صداقت با اشاره به این که چنین موضوعی منجر به کاهش شدید رادیولوژیست ها در بخش دولتی شده است، ازوزارت بهداشت خواست برای تعرفه های بخش دولتی فکرعاجلي نمايد.

وی تعداد رادیولوژیست های فارغ التحصیل و مشغول به کار در سطح کشور را هزارو 800 نفر دانست و افزود: اين درحالي است كه حدود هزارمتخصص رادیولوژی کم داریم و از آنجا که سالانه 150 متخصص فارغ التحصیل در این رشته داریم به نظرمي رسد طی 6 سال آینده تعداد آنها به حد مورد نيازبرسد.نها آنها به حد نرمال به

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: