کد خبر: ۲۹۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 23
درد مزمن حاصل از درد حاد ناشی از ضربه فیزیکی آسیب بافتی بر اثر جراحی یا آسیب و یک مشکل بزرگ است که بیش از ۱.۵ میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا حاکی از کشف مکانیسم جدیدی است که می‌تواند دردهای حاد را کنترل کرده و از تبدیل آن‌ها به دردهای مزمن جلوگیری کند.
به گزارش شفاآنلاین: ابتدا مطالعه کنید تا مکانیسم مولکولی خاصی را نشان دهید که انتقال از درد حاد به مزمن را کنترل می‌کند.

یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، محققان ایروین اولین مکانیسم مولکولی خاصی هستند که انتقال از درد حاد به مزمن را کنترل می‌کند و این مکانیسم را به عنوان یک هدف مهم برای دارو‌های تعدیل کننده بیماری شناسایی می‌کند.

یافته‌های این مطالعه با عنوان سیگنالینگ چربی تنظیم شده با NAAA، انتقال از درد حاد به مزمن را کنترل می‌کند که امروز در Science Advances منتشر شده است، نشان می‌دهد که ناتوانی N-acylethanolamine acid amidase (NAAA) (یک آنزیم درون سلولی) در نخاع در طول پنجره زمانی ۷۲ ساعته به دنبال آسیب بافت محیطی، توسعه درد مزمن را در موش‌های نر و ماده متوقف می‌کند.

دانیل پیوملی، استاد برجسته در مدرسه UCI  و گروه پزشکی آناتومی و نوروبیولوژی می‌گوید: تعیین ماهیت، محل و زمان وقوع حوادث درگیر در مزمن شدن درد برای تعیین گره‌های کنترل در فرآیند که می‌تواند توسط گروه‌های جدید دارو‌های تعدیل کننده بیماری فراتر از مسکن‌ها مورد هدف قرار گیرد، ضروری است.  این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد NAAA، یک گره کنترل که قبلا شناخته نشده بود، می‌تواند به طور موثر توسط دارو‌های کوچک مولکولی که این آنزیم را مهار کرده و از درد حاد به مزمن جلوگیری می‌کند، هدف قرار گیرد.

درد مزمن حاصل از درد حاد ناشی از ضربه فیزیکی آسیب بافتی بر اثر جراحی یا آسیب و یک مشکل بزرگ است که بیش از ۱.۵ میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. درد مزمن مدت‌ها قبل از ترمیم بافت ادامه می‌یابد، اغلب در برابر درمان مقاوم است و تحت درمان جدی قرار نمی‌گیرد. درمان تا حد زیادی به تعداد انگشت شماری از دارو‌های ضد درد مانند مواد افیونی وابسته است که ممکن است با گذشت زمان اثر خود را از دست بدهند و همچنین می‌توانند منجر به اعتیاد شوند. آسیب عصبی به عنوان یک عامل مهم در انتقال به درد مزمن در نظر گرفته می‌شود، اما رویداد‌های مولکولی زمینه‌ای که منجر به ظهور آن می‌شود، به خوبی درک نشده است.

پیوملی گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد دسته جدیدی از دارو‌ها (مهار کننده‌های NAAA) می‌توانند برای درمان انواع مختلف درد مزمن و جلوگیری از آسیب‌های برشی و التهابی پس از عمل جراحی استفاده شوند.
برچسب ها: کنترل ، مزمن ، مکانیسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: