کد خبر: ۲۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 23
شفا آنلاين-یکی از مهمترین اصولی که باید از همان کودکی به فرزندان آموخت، درس اعتماد کردن به دیگران و داشتن اعتماد به نفس است.
به گزارش شفا آنلاين،این دو ویژگی را در اصل باید به عنوان مهمترین اصل و مسئولیت والدین و اولیای آموزش و پرورش دانست. زیرا در صورتی که این دو مقوله نهادینه شود، در سال‌های بعد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.

«اعتماد» با احساس امنیت مرتبط است. کسی که به دیگری و به سرعت اعتماد می‌کند، در اصل نشان می‌دهد که از یک خلأ بزرگ درونی رنج می‌برد و در پی آن است که کسی را در این خلأ پایدار بنشاند و زیر سایه او فرمانبرداری کند.

دختران وپسرانی که از دوران کودکی بخصوص در دوره نوجوانی نیاموخته‌اند که اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و در هر جایگاه و موقعیتی که قرار دارند، خود را باورداشته باشند در سال‌های بعد زندگی شان با  کوچکترین کمبود و فاصله اولیه خود را خواهند باخت و مترصد این خواهند بود که رؤیاهایشان را در سایه حضور دیگری به منصه ظهور برسانند.

ضریب خطر زندگی این گروه از فرزندان تنها به دوره بلوغ شان ختم نخواهد شد بلکه حتی آنان را در سال‌های بعد زندگی با مخاطره مواجه خواهد کرد. دخترانی که نتوانسته‌اند به هر دلیلی همسر مناسبی برای خود برگزینند و سن ازدواج شان بالا رفته است وهمواره در تمام این سال‌ها به دنبال ورود شاهزاده‌ای با اسب سفید بوده‌اند، این بار یک شبه و بدون تفکر و دور اندیشی، زیرآوار زلزله‌ای باقی می‌مانند که مردی با لباس سفید یک پزشک به دنیای متزلزل روحی شان پای گذاشته و با شناخت تمام ناکامی‌های ناگفته شان، فریبکارانه، سلامت روح و روان آنان را یکجا به تاراج خواهد برد.

این آسیب را در دختران و گاه پسران جامعه امروز می‌توان به گونه‌ای دیگر دید. بسیاری از آنان در همان برخورد اول، حتی پس از رد وبدل شدن چند جمله در فضای مجازی و چت بی‌آن‌که هنوز خود و تمام توانمندی هایشان را باور کنند، طرف نادیده و ناشناخته را به باور می‌نشینند.

باورهایی که در اکثر مواقع مخفیانه باقی می‌ماند و والدین گرفتار ترافیک کار و هزینه‌های زندگی در لحظه‌ای تلخ و سخت را غافلگیر می‌کند.شناخت خود و توانمندی‌های فردی در زندگی امروز را به عنوان اصلی مهم نباید از یاد برد، اصلی که درگیر و دار زندگی مدرن کمرنگ‌تر شده است.

 اصلی که قبل از وارد شدن به جامعه باید به درستی و در تمام لحظات نفسگیر زندگی از آن درس گرفت. چیزی که دربخش حوادث رسانه و مدیا سال هاست که با تیتر اخبار تکان دهنده مثل موجی بر ذهن مان ضربه وارد می‌کند. اما پس از ساعاتی در میان امواج زندگی روزمره از آن غافل می‌شویم.باید این بار هم مثل قدیم «مرگ همیشه برای همسایه نیست» را گوشزد کرد.مرگ اعتماد به خود و رفتن بی‌محابا در پی آرزوها، دل بستن واعتماد کردن‌های بی‌حساب مبادا خبر فردای روزنامه‌ها شود.

شوک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: