کد خبر: ۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 24
يادداشت اختصاصي
شفا آنلاین- مو یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی آدمهاست. ریشه های تاریخی این نگرش را در بیشتر فرهنگهای دنیا می شود دید. از انگلیسی ها و فرانسوی های قرن هفدهم و هیجدهم که با کلاه گیس های سفید لوله لوله در کاخهای مجلل جولان می دادند تا افراد قبایل وحشی که با موهای آراسته به انواع و اقسام پر پرندگان و شاخ و برگ درختان، در مراسم آدمخواری شرکت می کردند، همگی مو را مظهر جوانی و زیبایی می دانستند.

 چینی ها و مصری ها نيز با نحوه آرایش مو، طبقه اجتماعی شان را مشخص می کردند.

در فرهنگ خودمان هم علاوه بر کارکرد زیبایی شناسانه، مو حق زیادی بر گردن شعر وادب فارسی دارد. شاعران ما قرن هاست که دستمایه شعرشان را زلف مشکین و جعد گیسو و سلسله مو قرارداده اند.


ابرو با قوس خاصی که دارد، از ورود عرق و باران به چشم جلوگیری می کند، حالت قوسی ابرو و قرار گرفتن موهای آن کمک می کند که رطوبت به کناره های ابرو بردند و داخل چشم نشوند.


ابرو به همراه مژه برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به چشم هم کارایی دارد. ابرو همچنین بنا به حالتهای احساسی و هیجان انسان به همراه دیگر اجزاء چهره، شکل مناسب آن حالت را به صورت انسان می دهد.


عللی که باعث نقص در ابرو می شود شامل سوختگی، ضربات، آلوپسی آراتا یا جذام است. بسیاری از بیماران که کاندید پیوند ابرو هستند. معمولا افراد آسیایی با ابروهای تکه ای یا ظریف و با تراکم کم می باشند. میزان موفقیت در کاشت ابرو بستگی به توانایی جراح و تیم او در جهت سازی ابروی کاشته شده با استفاده از تکنیک Single- hair graft دارد.

البته کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب تر است. جهت استفاده از موهای پشت سر که ضخامت کمتری دارند و یا به روش FIT (FUE) فولیکولار یونیت اکسترکشن از موهای پایین پشت گردن و نقاطی از بدن استفاده کرد.

در روش F.U.E گرافتهاي كاشته شده توسط يك پانچ 1 ميلي متري از پشت سر برداشته مي شوند و سوراخهاي كوچكي بين موها به جا مي ماند به طوري كه احتياج به بخيه ندارند. و به همين جهت به عنوان پيوند موي بدون بخيه و پانسمان معروف است.

که از جمله موارد کاربرد آن ترميم ابرو و يا قسمت كوچكي از سر كه نياز به گرافت زياد ندارد
می باشد.

گرافت در ناحیه ابرو عمل بسیار ظریفی است. بدلیل اینکه ابرو کاملا در معرض دید است، موها باید در فاصله نزدیک کاشته شود تا کاملا طبیعی به نظر برسد.

نتیجه در اغلب موارد رضایت بخش است. این عمل در افرادی که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابرویشان را از دست داده اند، انجام می شود. پس از عمل پانسمان انجام شده و مراقبتهای معمول پس از عمل لازم است. کاشت مژه نیز قابل انجام است ولی بسیار مشکل و پر دردسر است. چون نزدیک چشم و بسیار حساس است. پلک مرتب حرکت می کند و در ضمن موهای مژه فرم خاصی دارد که باعث می شود از هر جای سر که مو برداشته می شود بطور کامل با مژه ها هماهنگ نشود. نتایج به اندازه کاشت ابرو رضایت بخش نیستند.

دکتر محمد علی نیل فروش زاده/ فوق تخصص پوست، مو و زیبایی/ رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: