کد خبر: ۲۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین-وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، آنچه که با عنوان طرح پزشک خانواده در دو دولت نهم اجرا شد، هیچ شباهتی به طرح پزشک خانواده در دنیا نداشت.
به گزارش شفاآنلاین، از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دکتر «محمدحسن طریقت منفرد» افزود: چیزی که تحت عنوان پزشک خانواده اجرا ‏شد، هیچ ارتباطی به پزشک خانواده نداشت‎.‎

وی افزود: این در حالیست که پزشک خانواده تکلیف قانونی 18 ساله ما به شمار می آید، اما به دلایلی که ‏مهمترینش تعارض منافع بود، تا امروز اجرا نشده است.

وزیر بهداشت دولت دهم با بیان اینکه این طرح در زمان دولت نهم با تأکید دولت وقت سرانجام در دو استان به طور پایلوت(آزمایشی) شروع شد، گفت : طرح پزشک خانواد در این دو استان، هیچ شباهتی به طرح پزشک خانواده در دنیا نداشت.

به گفته طریقت منفرد، زمانی هم که قرار بود این طرح اجرا شود، نام آن پزشک خانواده، اما ‏در واقعیت در جهت بی حیثیت کردن آن بود.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده در 50 سال گذشته با روش های مختلف در دنیا اجرا شده است، به دوره وزارت خود اشاره کرد که برای انجام اصلاحات طرح پزشک خانواده تلاش هایی صورت گرفت.

وزیر سابق بهداشت گفت : هرچند تا به امروز سعی شده تا طرح پزشک خانواده مورد تخریب قرار گیرد، اما این طرح، شکست نخورده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: