کد خبر: ۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاين-این میوه منبع بسیار غنی از بتاکاروتن است، ضمن آن که بتاکاروتن با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار نیرومندی که دارد و با ارتقای سطح ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می کند.

به گزارش شفا آنلاين،کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هر دانه شلیل متوسط، به طور تقریبی50 کالری انرژی دارد و چون فیبر بالا داشته و چربی ندارد میوه بسیار خوبی برای کاهش وزن و رژیم های لاغری است.

اصغر نقشی افزود: پتاسیم آن نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می‌شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد.

وی از تامین آب مورد نیاز بدن با مصرف شلیل گفت و تشریح کرد: شلیل منبع غنی ویتامین‌های آ و ث بوده و نیز منبع خوبی از پتاسیم است و می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تأمین کند.

نقشی با اشاره به نقش شلیل در سلامت استخوان ادامه داد: ویتامین ث موجود در شلیل اثرات مفید در سلامت پوست، دندان و استخوان دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: این میوه منبع بسیار غنی از بتاکاروتن است، ضمن آن که بتاکاروتن با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار نیرومندی که دارد و با ارتقای سطح ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می کند.

وی اظهارکرد: مصرف شلیل می‌تواند در کنترل قند خون موثر باشد.

نقشی با اشاره به تاثیر شلیل در سلامت پوست تاکید کرد: در فصل تابستان که ما در تماس با اشعه خورشید هستیم، خوردن مرتب این میوه مفید و حتی استفاده از ماسک آن اثرات بسیار خوبی بروی پوست ما دارد و از پیری ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند و برای سلامت پوست و لایه‌های محافظتی بدن مفید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: