کد خبر: ۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاین:یک کارشناس ارشد روانشناسی معتقد است که یائسگی مرحله دیگر از رشد طبیعی انسان است که با پذیرش این تحول به عنوان یک مسیر رشد طبیعی و همه گیر، واکنش روانی به آن مثبت تر و سازنده تر خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،زینب احمدی اظهارداشت: تحول میانسالی که در آن باروری کاهش می یابد دگرگونی جسمی نامیده می شود.

وی ادامه داد: دگرگونی جسمی در زنان خاتمه توانایی تولید مثل و در مردان باروری کاهش می یابد اما حفظ می شود. یائسگی بخش طبیعی از زندگی زنان و مردان است. در واقع مرحله دیگر از رشد طبیعی انسان است که با پذیرش این تحول به عنوان یک مسیر رشد طبیعی و همه گیر، واکنش روانی به آن مثبت تر و سازنده تر خواهد شد.

این کارشناس ارشد روانشناسی تاکید کرد: دوره ای که به یائسگی می انجامد و پس از آن اغلب با نشانه های هیجانی و جسمانی از جمله نوسانات خلق و گر گرفتگی همراه است. ممکن است در زنان نسبتا سریع و ناگهانی رخ دهد ولی در مردان پدیده ای تدریجی باشد شاید به همین دلیل است زنان بهای روان شناختی بیشتری در مقایسه با مردان می پردازند.

به گفته وی، گرچه زنان یائسه از خواب نه چندان رضایت بخش خبر می دهند تحقیقات نشان می دهد که بین یائسگی و افسردگی رابطه ای وجود ندارد بلکه زنانی که سابقه قبلی افسردگی دارند و از نظر جسمانی غیرفعال هستند، آنان که مشکلات مالی دارند. به احتمال بیشتری در طول یائسگی دچار افسردگی می شوند.

احمدی ادامه داد: واکنش روانی زنان به این تحول متفاوت است به طور مثال زنانی که ازدواج کرده و صاحب فرزند هستند در مقایسه با زنان مجرد و زنانی که فرزند ندارند، نگرش مثبت تری به یائسگی دارند. همچنین زنانی که تحصیلات عالی دارند و شغل گرا هستند و از زندگی خارج از خانواده خشنودند در مقایسه با زنانی که تحصیلات کمتر دارند نگرش مثبت تری دارند. فرهنگ نیز در نگرش زنان و مردان نقش دارد.

وی اظهارداشت: برای حفظ صمیمیت جنسی بعد از بالا رفتن سن و کنار آمدن با یائسگی به زنان و مردان پیشنهاد می شود بدنتان را روی فرم نگه دارید، در مورد یائسگی اطلاعات لازم داشته باشید، زندگی خود را بازسازی کنید، به تفریح بپردازید، از فعالیتهای غیر جنسی لذت ببرید و همچنین ورزش، پیاده روی روزانه و تغذیه مناسب و رژیم غذایی کارآمد را فراموش نکنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
0
اطلاعات خوبی بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: