کد خبر: ۲۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاين-خانم کینسیا رابینسون پس از آن‌که همسر ۳۶ ساله‌اش در سال ۱۹۹۶ بر اثر سرطان ریه درگذشت‌، در سال ۲۰۰۶ علیه شرکت دخانیات آر.جی. رینولدز به دادگاه شکایت کرد.
به گزارش شفا آنلاين،بر اساس رأی دادگاهی در فلوریدا، شرکت دخانیات آمریکایی آر.جی. رینولدز باید به بیوه‌ای که همسرش بر اثر مصرف بالای سیگار مرده است، رقمی نجومی بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار غرامت بپردازد.

شرکت دخانیات آمریکایی "آر.جی. رینولدز توباکو کمپانی" که مرکز آن در "وینستون سالم" در ایالت کارولینای شمالی است، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ محصولات دخانیات در ایالات متحده آمریکاست.

این شرکت دخانیات شماری از برندهای معروف سیگار مانند کَمل، پال‌مال یا امریکن اسپیریت را تولید می‌کند. درآمد سالانه‌ی این شرکت به میلیاردها دلار سر می‌زند.

حال آر.جی. رینولدز باید میلیاردها دلار از درآمد خود را به بیوه‌ای از شهر پنزاکولا بپردازد.

دادگاهی در ایالت فلوریدا این کمپانی بزرگ تولید دخانیات را به غرامتی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار محکوم کرده است. این بزرگترین رقمی است که تاکنون دادگاهی در تاریخ این ایالت به عنوان غرامت برای یک شاکی خصوصی در نظر گرفته است.

جفری رابرن، معاون رئیس این کنسرن دخانیات در این رابطه گفت که علیه این شکایت تقاضای تجدید نظر خواهد کرد.

خانم کینسیا رابینسون پس از آن‌که همسر ۳۶ ساله‌اش در سال ۱۹۹۶ بر اثر سرطان ریه درگذشت‌، در سال ۲۰۰۶ علیه شرکت دخانیات آر.جی. رینولدز به دادگاه شکایت کرد.

همسر رابینسون به مدت ۲۰ سال روزانه دو تا سه بسته سیگار استعمال می‌کرده است.

خانم رابینسون شرکت دخانیات آر.جی. رینولدز را متهم می‌کند که خطرات ناشی از مصرف دخانیات و خطر اعتیاد تولیدات دخانی را پنهان نگاه داشته است.

رابینسون گفت هنگامی که خبر حکم دادگاه را شنیده، نخست چنین فهمیده که صحبت از "میلیون" است، ولی بعد وکیل مدافع او گفته که این رقم باورنکردنی "میلیاردی" است.

نیویورک تایمز می‌نویسد که خانم رابینسون و همسر فوت‌کرده‌اش دو فرزند مشترک دارند که اکنون ۲۳ و ۲۹ ساله هستند.

خانم رابینسون با همسرش که راننده مینی‌بوس‌های "شاتل" یک هتل بوده، مدت شش سال زندگی زناشویی داشته است. آقای رابینسون مصرف دخانیات را از ۱۳ سالگی آغاز کرده بود، به طوری که خانم رابینسون در مورد میزان مصرف سیگار همسرش می‌گوید که او گاه سیگار را با سیگار روشن می‌کرده است.

هیأت منصفه‌ی دادگاه در حکم خود حق را به خانم رابینسون داده است. در این حکم آمده که شرکت دخانیات آر.جی. رینولدز به عمد خطر سلامتی ناشی از مصرف دخانیات را پنهان کرده است.

هیأت منصفه می‌گوید که شرکت آر.جی. رینولدز به وضوح تمام برجسته نکرده که نیکوتین اعتیادآور است و سیگار حاوی مواد سمی است.

وکلای خانم رابینسون به هیأت منصفه یک فیلم تبلیغاتی سال ۱۹۹۴ را نشان داده‌اند. مسئولان ارشد شرکت آر.جی. رینولدز در این فیلم به بینندگان می‌گویند که سیگار کشیدن نه سرطان‌آور و نه اعتیادآور است.

از سوی دیگر اسناد داخلی شرکت آر.جی. رینولدز نشان می‌دهند که این شرکت از ۶۰ سال پیش بدین سو می‌دانسته که پیامد مصرف دخانیات عکس ادعای فیلم تبلیغاتی است.

ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: