کد خبر: ۲۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفاآنلاین -بازار خرید و فروش مسکن همچنان آرام است و تغییر قابل توجهی در این بازار مشاهده نمی‌شود. اما بازار رهن و اجاره به روزهای پررونق خود نزديك مي‌شود. اوضاع بازار اجاره در مناطق شمالي تهران نه‌تنها ركودي نيست كه نرخ‌هاي اجاره نيز رنگي از كسادي يا خلوتي بازار را ندارد.
به گزارش شفاآنلاین ،در حال‌حاضر به‌رغم آنكه در غالب نقاط تهران، مبلغ رهن‌‌كامل عددي بين 600 تا حداكثر 900 هزار تومان براي هر مترمربع آپارتمان محاسبه مي‌شود اما در محله‌هاي شمالي و گران‌قيمت، اين رقم به بیش از 2 میلیون تومان هم رسیده است.

محله سعادت‌آباد به دلیل دسترسی‌ها و ساخت خانه‌هایی که ویژگی‌های خاص دارد یکی از محلات پرطرفدار برای بازار اجاره و خرید و فروش پردرآمدها است.
در این منطقه میانگین نرخ رهن‌ كامل، متری یک میلیون و 200 هزار تومان است و به سختی خانه‌ای پایین‌تر از این نرخ بتوان در فایل اجاره مشاوران املاک این منطقه پیدا کرد. آپارتمان نوساز با امکاناتی مانند سونا، جکوزی و استخر به نرخ متری یک میلیون و 500 هزار تومان رهن داده می‌شود. اما خانه‌هایی با همین ویژگی در برخی خیابان‌های این منطقه تا 2 میلیون تومان هم اجاره داده شده است.
ساکنان این محله می‌توانند در شهرک مخابرات، سرو و شهرک بام خانه‌هایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنند و آپارتمان‌هایی که در خیابان علامه شمالی و جنوبی، 24 متری و میدان کاج قرار دارد نرخ اجاره بهایشان از میانگین منطقه بالاتر است.
اگر قیمت‌های اجاره در فصل بهار 93 را با تیرماه در این منطقه مقایسه کنیم متوجه افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی ظرف يك ماه اخير می‌شویم. به گفته یکی از فعالان بازار مسکن در اين منطقه، طي چند هفته اخیر اجاره‌بهاي مسكن افزایش داشته و خانه‌ای 90 متری که در اردیبهشت ماه 85 میلیون رهن رفته بود در حال حاضر در همان منطقه تا 100 میلیون تومان رهن داده می‌شود. این در حالی است که مبالغ اجاره تابعی از قیمت خرید و فروش ملک است که در این چند ماه تغییر قابل توجهی نداشته است.
پیدا کردن خانه اجاره‌ای در سعادت‌آباد کار دشواری نیست. به دلیل ساخت‌و‌سازهای زیادی که در منطقه انجام می‌شود و رکود بازار خرید و فروش مسکن، بازار اجاره این منطقه با انبوه خانه‌های نوساز که متقاضی اجاره و رهن هستند روبه‌رو است.
یکی از فعالان بازار مسکن غرب تهران دلیل افزایش قیمت آپارتمان‌های اجاره‌ای در این منطقه را ویژگی نوساز بودن خانه‌ها و وجود خانه‌های لوکس در فایل‌های اجاره می‌داند.
او به اتمام یک پروژه ساختمانی در این منطقه اشاره می‌کند و می‌گوید: بیش از هفت واحد این مجتمع نوساز برای اجاره و رهن گذاشته شده است که نرخ اجاره به صورت رهن كامل در این مجتمع به‌طور میانگین متری یک میلیون و 400 هزار تومان است.
سن بنا در کاهش نرخ اجاره‌بها بسیار موثر است. خانه‌هایی که بیش از 10 سال دارند نرخ رهن آنها تا 300هزار تومان به ازاي هر مترمربع از متوسط بازار کمتر است. در این منطقه می‌توان خانه‌های مبله با اجاره بهای ماهانه 8 تا 9 میلیون تومان بدون دریافت رهن را در فایل‌های اجاره پیدا کرد. در حال حاضر خانه‌های کوچک زیر 50 متر برای اجاره در این منطقه به سختی پیدا می‌شوند و بیشترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در منطقه مساحت بالای 70 متر دارند.
مالکان این منطقه بیشتر متقاضی دریافت اجاره‌بها هستند تا رهن. بنابراین در برخی موارد اجاره ماهانه 3 میلیون و500 هزار تومانی تا 6 میلیون تومانی هم در فایل‌های اجاره دیده می‌شود.

آپارتمانهای سعادت آباد

 دنیای اقتصاد

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
سلام

بی زحمت قیمت های ارزان را بیشتر منتشر کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: