کد خبر: ۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفا آنلاین- رئیس انجمن سلامت خانواده ایران انزال زودرس را از شایع ترین اختلالات جنسی دانست و گفت: در واقع 30 درصد از مردان با این مشکل مواجه اند در حالی که به راحتی قابل درمان است.
دکتر محمدرضا صفری نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: انزال زودرس به دسته اولیه( از بدو شروع رابطه جنسی) و دیگری ثانویه ( بیمار پس از طی چند سال از شروع رابطه جنسی دچار آن می شود) قابل تقسیم است.

وی ادامه داد: از لحاظ پزشکی زود انزالی یعنی انزال زودتر از 2 دقیقه بعد از دخول، گاهی اوقات برخی افراد زودتر از دخول برای نمونه با تماس پوستی دچار انزال می شوند که این امر به عنوان یک مسئله جدی مشکل ساز در زندگی زناشویی باید بررسی و درمان شود.

جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری در خصوص درمان زود انزالی تصریح کرد: در دهه 1960 میلادی استفاده از روان درمانی و رفتار درمانی به این منظور مرسوم بود حال آن که به مرور زمان عدم کارایی این روش ها اثبات شد.

وی افزود: بر اساس علوم پزشکی مبتنی بر شواهد مشخص شده که بهترین راه درمان انزال زود رس دارودرمانی است که فرد طی مصرف 3 یا 4 ماه داروی منفرد و رعایت نکات مطرح شده از سوی پزشک معالج بین 70 تا 80 درصد به صورت مادام العمر درمان خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علل انزال زودرس خاطرنشان کرد: کمبود سروتونین مغز در برخی از مردان عامل زود انزالی آنان به علت دسته اولیه است.

وی افزود: دسته دوم یعنی زودانزالی ثانویه، ناشی از کم کاری تیروئید، کم کاری غدد جنسی، عفونت پروستات ويا عفونت در سیستم انزالی است.

عضو انجمن ارولوژی ایران توصیه کرد: بر خلاف باور عموم خودارضایی برخی از مردان طی دوران مجردی عامل ابتلا به زودانزالی نیست.

رئیس انجمن سلامت خانواده ایران تأکید کرد: زوجین از مراجعه به پزشک نترسند. از طرفی دیگر هزینه این کار خیلی کمتر از مراجعه به داروخانه ها و دریافت برخی داروهای بدون نسخه جهت حل اختلالات جنسی است كه ممكن است عوارض جدي نيز داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: