کد خبر: ۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- متخصص گوش، حلق و بینی با هشداردرباره شيوع سرطان حنجره در کشور ،عامل اصلی ایجاد اين بيماري را استعمال دخانیات دانست و گفت: این نوع سرطان در مردان نسبت به زنان شایع تر است.

دکتر مجید نصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: افراد مبتلا به رفلاکس معده، عفونت های ویروسی ودرمعرض استنشاق مواد شیمیایی در برخی مشاغل نيز در معرض ابتلا به سرطان حنجره قرار دارند.

به گفته وی، سرطان حنجره یک سوم سرطان سر و گردن و 4 تا 5 درصد کل سرطان بدن را تشکیل می دهد.

دانش آموخته دانشگاه شهربن آلمان در خصوص علائم سرطان حنجره بیان کرد: گاهی اوقات افراد مبتلا با تغییر در صدایشان( نوعی ایجاد کلفتی) به پزشک مراجعه می کنند .حال آن که در مواقع شدید و پیشرفت بیماری فرد دچار مشکلات تنفسی و بالا آوردن خون می شود.

عضو انجمن گوش، حلق و بینی آلمان هشدار داد: همچنین مصرف الکل نیز در ابتلا به سرطان حنجره بی تأثیر نیست.

وی طیف سنی ابتلا به سرطان حنجره را در میاسالی و بین 50 تا 67 سالگی اعلام و تأکید کرد: در صورت مراجعه و تشخیص زود هنگام این بیماری به درمان پاسخ مطلوب می دهد.

نصیری درباره درمان این بیماری به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در صورت پیشرفت بیماری درمان با رادیوتراپی؛ شیمی درمانی و جراحی امکان پذیر است.

وی افزود:در موارد اولیه به رغم این که پاسخ به درمان مطلوب است اما باید توسط جراحی از محل سرطان نمونه ای تهیه شود تا بر اساس جواب پاتولوژی نوع درمان مشخص شود که آیا حنجره به طور کامل برداشته یا از پرتو درمانی استفاده شود. و...

متخصص گوش، حلق و بینی بيمارستان مهر درتهران توصیه کرد: افراد در صورت مشاهده هر نوع علائم و ایجاد مشکل به پزشک مراجعه نمایند ضمن این که تا حد امکان از استعمال دخانیات بپرهیزند.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: