کد خبر: ۲۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 20
در افراد سالمند و میانسال معمولا این دردها در صبح‌ها به همراه خشکی کمر دیده می‌شود که منشاء آن بیشتر مربوط به آرتروز است.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص آسیب‌های ورزشی در خصوص درد‌های کمر و جدی گرفتن آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش شفاآنلاین:عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی گفت: حتما یک دلیل برای مواجه شدن افراد با درد کمر وجود دارد که با توجه به دامنه سنی افراد علت‌های متفاوتی را شامل می‌شود. به عنوان مثال در افراد جوان؛ بلند کردن یک وسیله سنگین به طور ناصحیح می‌تواند درد، گرفتگی و حتی فشار بر دیسک کمر را ایجاد کند. در صورت بروز موارد فوق در افراد جوان، ابتدا باید ام آر آی و درمان بالینی صورت بگیرد.

او در ادامه افزود: در افراد سالمند و میانسال معمولا این دردها در صبح‌ها به همراه خشکی کمر دیده می‌شود که منشاء آن بیشتر مربوط به آرتروز است. در واقع این افراد در طول روز در صورت کار، فعالیت و حرکت زیاد درد بیشتری را احساس می‌کنند، البته زمان استراحت این درد در آرتروز کمتر حس می‌شود.

متخصص آسیب‌های ورزشی مطرح کرد: افراد سالمند و میانسال که دچار آرتروز هستند، تمریناتی تحت عنوان ویلیامز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال تمرین کششی، دراز نشست و تقویت عضلات شکمی برای این افراد بسیار مناسب است. اما تمرین برای افرادی که دچار دیسک کمر می‌شوند با توجه به قوس ستون فقرات به طور کامل متفاوت است که این تمرینات باید تحت نظر پزشک معالج صورت بگیرد.

سعیدی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از افراد که دچار دیسک و درد کمر هستند؛ بنابراین با انجام موارد ذکر شده در قسمت بالا و فیزیوتراپی درمان می‌شوند، اما در صورتی که پارگی دیسک کمر را مشاهده کردیم، حتما باید فرد مورد نظر، تحت مراقبت و عمل جراحی قرار بگیرد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: به این نکته مهم توجه داشته باشید که کمر دردهای خود را با هر نوع ورزش و تمرینی درمان نکنید؛ چرا که محل درد متفاوت است و تمرین ها باید با توجه به ناحیه درد انجام شوند. بنابراین انجام هر نوع تمرینی به صورت خودسرانه برای درمان کمردرد ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای این ناحیه مهم ایجاد کند.

برچسب ها: درد ، کمر ، سلامتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: