کد خبر: ۲۸۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 19
مطالعه‌ای بر روی دوقلو‌ها به هدایت محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داد که استرس، اضطراب و افسردگی در طی چند هفته اول همه گیری با خواب کم و کیفیت پایین خواب ارتباط دارد.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن در مطالعه‌ای به علت بروز اختلالات خواب در دوران همه‌گیری کرونا پی بردند.

به گزارش شفاآنلاین:بسیاری از افراد احتمالا بیش از چالش‌های مربوط به کووید-۱۹، از بی‌خوابی رنج می‌برند. مطالعه‌ای بر روی دوقلو‌ها به هدایت محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داد که استرس، اضطراب و افسردگی در طی چند هفته اول همه گیری با خواب کم و کیفیت پایین خواب ارتباط دارد.

در یک نظرسنجی از بیش از ۹۰۰ دوقلو که اندکی پس از شروع محدودیت‌های کرونایی انجام شد، حدود نیمی از پاسخ دهندگان هیچ تغییری در الگوی خواب خود گزارش نکردند، اما حدود یک سوم، ۳۲.۹ ٪، کاهش خواب را گزارش کردند. ۲۹.۸ ٪ دیگر گزارش کرده‌اند که بیشتر خوابیده‌اند. در تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند که هر تغییری در خواب به مسائل مربوط به بهداشت روانی خود گزارش داده شده مربوط می‌شود، گرچه این امر با کاهش خواب ارتباط بیشتری دارد.

سینی تسانگ، نویسنده اصلی مطالعه گفت: نتایج نشان می‌دهد که انحراف از رفتار معمول خواب شما ممکن است با افسردگی، اضطراب و استرس مرتبط باشد.

تسانگ تاکید کرد این نشان دهنده ارتباط بین این دو موضوع بوده و نمی‌توان آن را علت این امر خواند، اما این مطالعه از تحقیقات قبلی پشتیبانی می‌کند که نشان داده است رابطه‌ای دو طرفه بین اختلال در خواب و ضعف سلامت روان وجود دارد. به عبارت دیگر هنگامی که افراد خوب نخوابند، بیشتر احساس استرس، اضطراب و افسردگی می‌کنند هنگامی که با همان مشکلات یعنی احتمال خواب کمتر و گاهی بیشتر از نه ساعت در شب روبه‌رو می‌شوند.

این مطالعه پاسخ‌های نظرسنجی جمع آوری شده بین ۲۶ مارس و ۵ آوریل ۲۰۲۰ را از شرکت کنندگان در ایالت واشنگتن تجزیه و تحلیل کرد. از آن زمان همان گروه به سه موج دیگر از سوالات نظرسنجی پاسخ داده است. محققان به ویژه به مطالعه دوقلو‌ها علاقه‌مند هستند، بنابراین آن‌ها می‌توانند بررسی کنند که آیا ارتباطات به دلیل عوامل ژنتیکی، محیط مشترک یا هر دو عامل است یا خیر.

تسانگ گفت همه گیری همچنین فرصتی را برای یک آزمایش طبیعی فراهم کرد تا ببیند چگونه یک وضعیت استرس زا بر میزان خواب و کیفیت افراد جامعه تاثیر می‌گذارد. این تحقیق بر درک خود از طول و کیفیت خواب متکی است.

تسانگ گفت: حتی اگر  شما هر روز هشت ساعت مداوم می‌خوابید، ممکن است احساس کنید که کم می‌خوابید یا بد می‌خوابید و این ممکن است با احساسات استرس زا یا اضطراب آور مرتبط باشد. ممکن است مهم باشد که تعداد واقعی تغییر کرده است یا نه. این احساس شماست که با سلامت روان شما مرتبط است.

محققان همچنین مطالعات دوگانه‌ای در مورد اثرات محدودیت‌های کرونایی بر افزایش استرس ناشی از همه گیری و ورزش انجام داده‌اند. این‌ها همه مطالعات اولیه‌ای بوده است که در مراحل اولیه همه گیری و رعایت فاصله اجتماعی انجام شده است. دانشمندان هنوز در حال بررسی نتایج بررسی‌های بعدی هستند، اما آن‌ها شروع به دیدن یک موضوع مشترک می‌کنند.

تسانگ گفت: الگویی که در طول این سه مطالعه سازگار است این است که افرادی که تغییر در ورزش بدنی یا خواب را گزارش کرده‌اند نسبت به افرادی که گفته‌اند هیچ تغییری نداشته‌اند استرس، اضطراب و افسردگی بیشتری دارند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: